Overslaan en naar de inhoud gaan

Energiebedrijven hebben slechte online reputatie

Voor de meeste energiebedrijven verschijnen er klachten van consumenten wanneer in Google wordt gezocht op de bedrijfsnaam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek naar online bedrijfsreputaties door Tribal Internet Marketing. Van de 23 bedrijven die onder de loep werden genomen, levert een zoekactie op De Nederlandse Energie Maatschappij de slechtste resultaten op. Liefst acht van de tien zoekresultaten op de eerste pagina zijn negatief. Energie Direct en Oxxio volgen met zeven en zes negatieve zoekresultaten.

related partner content for mobile comes here

Het negatieve imago van de energiebedrijven straalt af op Natasja Froger, het gezicht van De Nederlandse Energie Maatschappij. Een over de campagne waaraan zij haar medewerking verleent, heeft inmiddels een indrukwekkelijke lijst negatieve reacties.

Niet alleen energiebedrijven hebben te kampen met een slecht online reputatiemanagement. Ook aanbieders van telefonie, internetproviders, leningsverstrekkers en touroperators gaan flink door de mangel op diverse forumsites en blogs. Volgens Inge Harts van Tribal Internet Marketing is het zaak snel te reageren op discusssies op bijvoorbeeld het forum van Tros Radar. 'Op die manier is de kans klein dat de klacht hoog in Google terecht komt en wordt veel schade voorkomen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in