Overslaan en naar de inhoud gaan

Eenzaam aan de top

Topmerken staan onder druk nu de economische recessie om zich heen grijpt. Want zelfs de welgestelden hebben minder te verteren. Alleen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Concorde maakt binnenkort zijn laatste vlucht, nadat de boekingen dramatisch waren teruggelopen. Rolls Royce verkocht in januari slechts één auto, en in het chique Londense winkelcentrum The Royal Exchange kun je een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Het gaat slecht met de markt voor luxeartikelen. Wat te doen? Sommige merken geloven heilig in de kracht van innovatie en het lanceren van nieuwe producten, anderen zoeken het meer in beperking van het aantal licenties en nemen de zeggenschap over hun producten weer volledig zelf in handen. In de mode-industrie verschuift de focus van de grote shows naar het aankleden van celebrities, die als wandelende reclamezuilen kunnen dienen. Voor de rest is het een kwestie van hopen op betere tijden en van vertrouwen op de werking van het Pareto-principe: 80 procent van de inkomsten komt van de twintig procent rijkste klanten. En aangezien deze groep - net als de allerarmsten - altijd onder ons is, kan het nooit helemaal fout gaan met de luxemerken.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1> Bron: Marketing Week <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in