Eenzaam aan de top


De Concorde maakt binnenkort zijn laatste vlucht, nadat de boekingen dramatisch waren teruggelopen. Rolls Royce verkocht in januari slechts één auto, en in het chique Londense winkelcentrum The Royal Exchange kun je een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Het gaat slecht met de markt voor luxeartikelen. Wat te doen? Sommige merken geloven heilig in de kracht van innovatie en het lanceren van nieuwe producten, anderen zoeken het meer in beperking van het aantal licenties en nemen de zeggenschap over hun producten weer volledig zelf in handen. In de mode-industrie verschuift de focus van de grote shows naar het aankleden van celebrities, die als wandelende reclamezuilen kunnen dienen. Voor de rest is het een kwestie van hopen op betere tijden en van vertrouwen op de werking van het Pareto-principe: 80 procent van de inkomsten komt van de twintig procent rijkste klanten. En aangezien deze groep - net als de allerarmsten - altijd onder ons is, kan het nooit helemaal fout gaan met de luxemerken.
<#FONT SIZE=1> Bron: Marketing Week <#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid