Overslaan en naar de inhoud gaan

Een 8 voor Sire-campagne ‘Hulpverleners’

Communicatie is een complex vakgebied. Neem de Sire-campagne tegen geweld tegen hulpverleners. Deze scoorde onder Nederlanders een 8 en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een evaluatie onder 505 Nederlanders van de campagne door Trendbox.

related partner content for mobile comes here

Meer begrip
90 procent van de Nederlanders zegt de campagne rondom de Hulpverleners te kennen, de campagne wordt gewaardeerd met een 8,0 en de campagne wordt duidelijk, geloofwaardig, relevant, aansprekend en een eye-opener gevonden.
De campagne ‘Hulpverleners’ zorgde ervoor dat er meer begrip is voor de mogelijke impact van geweld op hulpverleners en leidde tot meer respect voor deze doelgroep.

Afschrikken
Tegelijkertijd blijkt uit het onderzoek het voornemen om in te grijpen en de durf om in te grijpen, drastisch is gedaald. Vóór de campagne zegt 32 procent niet zo gauw durft in te grijpen bij geweld tegen hulpverleners. Na de campagne is dat 39 procent. ‘Niet weten hoe je dat zou moeten doen’, stijgt van 33 procent (voor) naar 41 procent (na de campagne). Kennelijk schrikken de beelden en teksten de consument behoorlijk af, aldus Trendbox, en laten mensen ingrijpen liever over aan anderen.’

Effecten
Of de campagne daadwerkelijk effect heeft gehad op het aantal mishandelingen van hulpverleners, is volgens Ruurd Hielkema van Trendbox nu nog niet te zeggen.

Tolerantie onder maat
De resultaten van de Sire-campagne ‘Tolerantie’ daarentegen komen niet in de buurt bij de resultaten van de zes meest recente Sire-campagnes, noch wat betreft bekendheid noch als het gaat om waardering. Het bereik van de campagne kwam uit op 71 procent, en de waardering was gemiddeld 6,5. 71 procent vond de campagne duidelijk, 30 procent zegt zich door de campagne beter te realiseren wat het belang van tolerantie in Nederland is, 23 procent meent dat de campagne iets heeft losgemaakt in de maatschappij.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in