Drie finalisten Lay’s Maak de Smaak
Gisteravond werd in ‘Ik kom bij je eten’ een RTL-programma bekend welke smaken het zijn: whiskey cocktail, spicy reggae chicken en aioli e aglio.
Er waren dit jaar 407.610 smaakinzendingen en 5,8 miljoen online ‘battles’ voordat de drie smaken waren gekozen. Deze chipssmaken zullen eind juli tijdelijk (in afwijkende, smallere zaken) in de supermarkten te koop zijn zodat consumenten ze kunnen kopen, proeven en op www.lays.nl op de favoriete smaak kunnen stemmen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
De smaak met de meeste stemmen is winnaar en blijft als Limited Edition een jaar in de schappen liggen.
De jury (onder leiding van tv-kok Joop Braakhekke) stelde uit 1000 smaken die eerder dit jaar als winnaars uit de battles kwamen, een shortlist samen van acht smaken. Daaruit koos het publiek twee finalisten. Aangevuld met een wildcard van de jury zelf, brengt dat het totaal op drie finalesmaken.
De eerste Maak de Smaak-actie was een succes (de winnaar Patatje Joppie is nog steeds in de winkel te koop).
De actie werd vorig jaar door SymphonyIRI als beste introductie van 2010 bestempeld en brandmanager Michael Blankert werd mede vanwege de Maak de Smaak-actie uitgeroepen tot Marketingtalent van 2011.
Net als bij de vorige actie zullen de finalisten de komende tijd hun chipssmaak (vooral online via sociale media) gaan promoten. De winnaar krijgt wederom een bonus van 25.000 euro klaar ligt één procent van de omzet van zijn creatie in de eerste 12 maanden dat deze smaak te koop is.
De drie finalisten zijn:
Angelique de Paauw (35) met de whiskey cocktail. Haar inzending komt uit de praktijk, geeft ze aan: ‘Whiskey Cocktail is mijn favoriete dipsausje en ik zat me te bedenken: is het niet handiger als mijn chips meteen die smaak hebben? Dat is makkelijker dan dippen.’
Kim Spelbrink (30) heeft spicy reggae chicken bedacht. Volgens haar roept de smaak de sfeer op van relaxen, strand, zon en reggae.
Rickwin Huisman (21) kwam met aioli e aglio omdat zijn moeder hem vaak brood met aioli geeft. Met deze chips kan volgens hem iedereen overal de aioli eten.
PepsiCo zette ook deze keer televisie en online in. Marketingdirecteur Barbara van Verseveld meldt: ‘Ik denk dat het succes van Patatje Joppie het publiek heeft laten zien dat dit niet zomaar een actie is maar een echte speurtocht naar een nieuwe chipssmaak. Bovendien hebben we via de Battles het publiek van begin af aan zoveel mogelijk betrokken bij de keuze voor hun favoriete smaken.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid