Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze 50 tv-commercials scoren het hoogst op emotie

Frans merk wc-papier voert de Global FeelMore 50 aan..
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ranking is samengesteld door , een onderzoeksbureau dat zichzelf omschrijft als pionier in het testen van reclame op emotie. Volgens Brainjuicer, dat zich baseert op , zijn reclames die emotie bevatten een betere voorspeller van marktsucces op lange termijn dan reclames die een persuasieve, rationele communicatiestrategie bevatten. Hoe meer emoties mensen voelen, hoe meer ze kopen.

related partner content for mobile comes here

Voor de FeelMore 50 werden ruim vierhonderd  prijswinnende commercials getest. Deze zijn gerangschikt volgens een rating van een één tot vijf sterren. Hoe hoger de rating, hoe groter de kans op marktsucces op de lange termijn. Waar advertenties gemiddels slechts twee sterren scoren, halen de FeelMore50 commercials allemaal vier of vijf sterren. 

Verrassende winnaar is: "Oh Emma", gemaakt door Leo Burnett Paris voor Le Trefle, een Frans wc-papier merk. De commercial drijft de spot met onze obsessie voor technologie. &;Deze advertentie bewijst dat een klein merk in een alledaagse categorie genoeg emotie kan oproepen om te concurreren met  de grootste adverteerders ter wereld,&; aldus Brainjuicer.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De nummer twee laat op vrolijke wijze het wonder van vliegen tot de verbeelding laat spreken. Turkish Airlines werd bekritiseerd dat ze niet genoeg vluchten aanboden naar verschillende bestemmingen in eigen land. Hun antwoord, deze commercial die is gemaakt door Lowe Istanbul, is een emotionele belofte om het beter te doen.

De nummer drie is Puppy Love,  gemaakt door Anomaly US voor Budweiser, dat met deze commercialvoor de tweede keer op de strijd om de beste Super Bowl ads won. De commercial is een vervolg op Brotherhood, de FeelMore50 winnaar van vorig jaar. De combinatie van ruige mannen en schattige dieren en zelfs een vleugje romantiek lijkt een succesvolle formule om mensen blij te maken.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De enige commercial van Nederlandse bodem staat op nummer 28. Dit is &;Vodafone first Concert&;, gemaakt door Achtung.

De complete Global FeelMore50 is  te bekijken. De ranking zal geüpdate worden met de reclames van de Super Bowl 2015.

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in