Overslaan en naar de inhoud gaan

Den Haag presenteert nieuw logo

Burgemeester Wim Deetman, wethouder Frits Huffnagel en ontwerper/fotograaf Anton Corbijn hebben gisteren het nieuwe beeldmerk van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het logo moet de herkenbaarheid van de hofstad zowel nationaal en internationaal vergroten. De lancering van het nieuwe logo is het begin van een periode waarin Den Haag zich gaat presenteren als ‘internationale stad en als stad van Vrede, Recht en Veiligheid’.

related partner content for mobile comes here

Volgens de gemeente staat het beeldmerk symbool voor een zelfbewuste en ambitieuze stad. Anton Corbijn is erg tevreden over het resultaat. ‘Het was een inspirerende opdracht. Ik wilde in ieder geval geen ontwerp dat aan een bedrijfslogo doet denken.' Volgens hem is Den Haag goed weergeven in het beeldmerk. ‘De zee, duinen, Victory Boogie Woogie van Mondriaan. Maar ik zie er ook vrede in, geborgenheid, progressie of gewoon een vlieger.'

Wim Deetman benadrukte dat het nieuwe beeldmerk niet het logo met de Haagse ooievaar gaat vervangen. ‘Die blijven we gebruiken voor activiteiten van de gemeente. Het nieuwe ontwerp van Corbijn is erop gericht Den Haag internationaal op de kaart te zetten (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in