Den Haag presenteert nieuw logo
Het logo moet de herkenbaarheid van de hofstad zowel nationaal en internationaal vergroten. De lancering van het nieuwe logo is het begin van een periode waarin Den Haag zich gaat presenteren als ‘internationale stad en als stad van Vrede, Recht en Veiligheid’.
Volgens de gemeente staat het beeldmerk symbool voor een zelfbewuste en ambitieuze stad. Anton Corbijn is erg tevreden over het resultaat. ‘Het was een inspirerende opdracht. Ik wilde in ieder geval geen ontwerp dat aan een bedrijfslogo doet denken.' Volgens hem is Den Haag goed weergeven in het beeldmerk. ‘De zee, duinen, Victory Boogie Woogie van Mondriaan. Maar ik zie er ook vrede in, geborgenheid, progressie of gewoon een vlieger.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaWim Deetman benadrukte dat het nieuwe beeldmerk niet het logo met de Haagse ooievaar gaat vervangen. ‘Die blijven we gebruiken voor activiteiten van de gemeente. Het nieuwe ontwerp van Corbijn is erop gericht Den Haag internationaal op de kaart te zetten (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid