Overslaan en naar de inhoud gaan

De geschiedenis van Mobile Advertising

Deze week is er een interessante infographic gepubliceerd over de geschiedenis van mobile advertising. Hierin komen de technische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas staan er in de infographic alleen Amerikaanse smartphone adoptiecijfers en mobile US Ad Spend vermeld, maar het geeft een goed beeld over hoe snel de mobiele innovaties elkaar opvolgen. In Nederland is mobile advertising industrie ongeveer gelijktijdig begonnen. HotSMS was in 1999 het eerste mobile advertising bureau in Nederland. Spoedig volgde Club Message (nu CM Group). Voornamelijk werden er SMS gerelateerde services aangeboden (DirectSMS, branded ringtones, SMS&Win toepassingen). Enkele jaren later zagen ook andere mobiele bureaus het licht, waaronder Icemobile, Service2Media, Mollie, Sharewire. Vooral na de introductie van de iPhone en de komst van apps is het hard gegaan. Tegenwoordig zijn er in Nederland meer dan (al betreft het hier in veel gevallen niet direct mobile marketing- of mobile advertising bureaus.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in