Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese zoekmachine op Amerikaanse beurs

Baidu.com, een Chinese zoekmachine, heeft afgelopen vrijdag een sterke entree op de Nasdaq, de Amerikaanse beurs voor technologiebedrijven,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, een Chinese zoekmachine, heeft afgelopen vrijdag een sterke entree op de , de Amerikaanse beurs voor technologiebedrijven, gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Baidu.com werd geschat op een waarde van 850 miljoen dollar. De waarde van het aandeel was voor aanvang 27 dollar, maar het aandeel opende met 66 dollar, om direct door te schieten naar 151,21 dollar (bron: zaterdageditie ). Het aandeel staat nu op 137 dollar.

Baidu hoopt met de beursgang 108 miljoen dollar bijeen te brengen. Het geld zal onder meer gebruikt worden voor de ontwikkeling van nieuwe technologieën en het verkennen van nieuwe markten.

Baidu bestaat inmiddels vijf jaar en is marktleider in China. heeft aandelen in het Chinese bedrijf. Kenners rekenen op een verdubbeling van het aantal Chinese internetgebruikers, de komende paar jaar. En uit die expansie hoopt Baidu geld te slaan. De Chinese zoekmarkt was vorig jaar 150 miljoen dollar waard, aldus marktonderzoekbureau Shanghai iResearch, maar dat bedrag zal snel stijgen nu steeds meer Chinezen online winkelen en er betere online betaalsystemen komen.

Concurrenten van Baidu zijn er echter wel, onder andere en Sina, maar ook veel buitenlandse bedrijven. Zo willen Google en Yahoo allebei hun marktaandeel in China vergroten. Google heeft al een 'startvergunning' bemachtigd, het Amerikaanse bedrijf denkt er aan om in China een kantoor te openen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in