Meeste actiesites zitten vol fouten


Het Britse bureau doet er verslag van in het rapport ‘The Internet Campaign Effectiveness Study’. Meer dan eenderde van de gemaakte fouten zijn te bestempelen als ‘serieus tot ernstig’, deze fouten leiden dan ook tot veel klachten van consumenten.
De fouten zijn veelal te wijten aan een gebrek aan technische kennis. Bijna tweederde van de marketeers bleek niet te weten hoeveel bezoeken en transacties de website aan zou kunnen, en konden de cijfers dan ook niet verwerken in hun campagneplan. 37 procent van de marketeers kon ook niet berekenen hoeveel omzet ze zouden mislopen, en hoeveel waarde daardoor zou verdwijnen als gevolg van afgebroken webtransacties.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De onderzoekers moesten daarnaast helaas concluderen dat er nog steeds veel miscommunicatie is tussen de marketeer en de IT-er. Door deze miscommunicatie liep een kwart van de websites vast door veel verkeer, of crashte zelfs.
26 Procent van de marketingafdelingen moest toegeven dat ze de IT-afdeling te laat op de hoogte stelden van voorgenomen online marketingacties. 52 Procent had nauwelijks contact met de IT-afdeling bij de start van de een nieuwe campagne.
Slechts 22 procent van de ondervraagde marketeers had wel goed contact met de IT-afdeling. De onderzoekers geven dan ook de aanbeveling om een gezamenlijk stappenplan op te stellen voor marketeer en IT-er, en die stappen ook te volgen. Verborgen obstakels kunnen op deze wijze sneller opgelost worden.
SciVisum ondervroeg voor dit onderzoek marketingprofessionals uit 100 Britse bedrijven, afkomstig uit de retail, financiële dienstverlening, reissector en online gamingsector.
Bekijk het rapport op www.scivisum.co.uk/campaign.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid