Pure wand moet van verfzaak kleurenwinkel maken


Volgens Flexa heeft 70 procent van de consumenten die verf nodig hebben geen flauw idee welke kleur het precies zou moeten worden. Bovendien zijn ze na aankoop van de verf vaak teleurgesteld over hoe de kleur, die ze aan de hand van een minuscuul staaltje kozen, op de muur is uitgepakt.
Met de A4-stalen is gemakkelijker te beoordelen hoe de kleur thuis op de muur zal uitvallen.
Volgens de verfspeciaalzaken die de wand als eerste geplaatst hebben komen klanten ook vaker de winkel binnen om even wat kleurideeën op te doen. De kleurstalen kosten gemiddeld 1 euro per stuk. Na aankoop van Flexa Colors verf krijgt de consument de kosten terug als een soort statiegeld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het uitrollen van het Pure concept volgt op de succesvolle proefplaatsing van de Pure wand bij vier verfspeciaalzaken in Nederland waar gedurende de eerste maanden consumenten veel sneller en makkelijker overgingen tot het gebruiken van kleur en het overschilderen van bestaande wanden.
‘De winkelmetamorfoses bij de verfspeciaalzaak zetten een nieuwe trend. Consumenten zullen straks niet meer op zoek gaan naar een verfblik in het schap, maar naar de mooiste kleur en naar de meest inspirerende kleurbeleving. Dat is een wezenlijke verandering op de winkelvloer en voor de medewerkers in verfspeciaalzaken. Na het kiezen van de kleuren doet de Flexa verfmengmachine de rest’, zo zegt Bart Bergman van Flexa.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid