Overslaan en naar de inhoud gaan

Pure wand moet van verfzaak kleurenwinkel maken

Verffabrikant Flexa gaat 65 verfspeciaalzaken in Nederland omdopen tot ‘kleurenwinkels’. Daarvoor werd het ‘Pure’ concept bedacht;…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Flexa heeft 70 procent van de consumenten die verf nodig hebben geen flauw idee welke kleur het precies zou moeten worden. Bovendien zijn ze na aankoop van de verf vaak teleurgesteld over hoe de kleur, die ze aan de hand van een minuscuul staaltje kozen, op de muur is uitgepakt.
Met de A4-stalen is gemakkelijker te beoordelen hoe de kleur thuis op de muur zal uitvallen.

related partner content for mobile comes here

Volgens de verfspeciaalzaken die de wand als eerste geplaatst hebben komen klanten ook vaker de winkel binnen om even wat kleurideeën op te doen. De kleurstalen kosten gemiddeld 1 euro per stuk. Na aankoop van Flexa Colors verf krijgt de consument de kosten terug als een soort statiegeld.

Het uitrollen van het Pure concept volgt op de succesvolle proefplaatsing van de Pure wand bij vier verfspeciaalzaken in Nederland waar gedurende de eerste maanden consumenten veel sneller en makkelijker overgingen tot het gebruiken van kleur en het overschilderen van bestaande wanden.
‘De winkelmetamorfoses bij de verfspeciaalzaak zetten een nieuwe trend. Consumenten zullen straks niet meer op zoek gaan naar een verfblik in het schap, maar naar de mooiste kleur en naar de meest inspirerende kleurbeleving. Dat is een wezenlijke verandering op de winkelvloer en voor de medewerkers in verfspeciaalzaken. Na het kiezen van de kleuren doet de Flexa verfmengmachine de rest’, zo zegt Bart Bergman van Flexa.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in