Overslaan en naar de inhoud gaan

Mercedes-Benz-rijders zijn de beste beleggers

SNS heeft gekeken naar het automerk dat beleggers rijden en vervolgens naar hun beleggingsresultaat gevraagd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat levert altijd aardige one liners op. Zoals: Mercedes-Benz-rijders behalen het beste rendement, gevolgd door Ford- en Peugeot-rijders.

related partner content for mobile comes here

Het Beleggers Onderzoek 2005 van SNS Fundcoach is in juli uitgevoerd.

Mercedes-Benz-rijders blijken ook de meeste ervaring te hebben en de meeste tijd per week te besteden aan beleggen.

Zijn de uitkomsten verrassend? Nee, natuurlijk niet. BMW-rijders nemen risico en die in een Volvo zijn voorzichtig, maar vermakelijk is het wel.

Ford-rijders behalen na Mercedes-Benz-rijders het meeste rendement, maar hebben de minste beleggingservaring. Peugeot-rijders staan op de derde plaats qua rendement. Citroën-rijders behalen het laagste rendement.

BMW-rijders blijken net als vorig jaar de meest risicovolle beleggers. Ze besteden na de Mercedes-rijders wekelijks de meeste tijd aan beleggen, maar behalen een lager rendement.

Audi-, en Volvo-rijders blijken volgens het onderzoek de meest evenwichtige beleggers. Zij scoren gemiddeld qua tijdsbesteding en beleggingservaring en brengen een goede spreiding aan in hun beleggingsportefeuille.

De karaktereigenschappen die beleggers zichzelf als persoon toedichten blijken nauw aan te sluiten op het type auto dat ze besturen, wat dit automerk wil uitstralen en hun eigen beleggingsgedrag, vindt de SNS.

Zo vinden Audi-rijders zichzelf vooral actief en vinden BMW-rijders zich ten opzichte van andere beleggers gevoelig en onvoorspelbaar.

Mercedes-Benz-rijders vinden zichzelf vooral avontuurlijk ingesteld. Opel-rijders daarentegen vinden zichzelf nuchter en de Volvo-rijder vindt zichzelf vooral traditioneel.

Het onderzoek richtte zich op zowel bestaande klanten als frequente bezoekers van de internetsite . In totaal deden 3.495 personen mee aan het onderzoek.

SNS Fundcoach onderzocht het beleggingsgedrag in het algemeen, de voorkeur en houding ten aanzien van beleggingsfondsen, ervaring met beleggen, behaalde rendementen en de ervaring met de dienstverlening van SNS Fundcoach.

Net als vorig jaar, is ook dit jaar het verband gezocht tussen beleggingsgedrag en het automerk van deze beleggers.

Meer details:

Aangezien er in het onderzoek meerdere beleggerskenmerken naar voren zijn gekomen, kon er ook een link worden gelegd tussen automerk en politieke voorkeur.

- BMW-rijders blijken vooral een voorkeur te hebben voor de VVD (46%), gevolgd door Audi (44,7%) en Volvo (40,7%). Opel-rijders blijken de minste politieke voorkeur voor de VVD te hebben.

- Citroën-rijders hebben vooral een politieke voorkeur voor de PvdA, gevolgd door Renault-rijders en Ford-rijders. Volvo-rijders hebben de minste voorkeur voor de PvdA.

- Toyota-rijders hebben gemiddeld de grootste voorkeur voor het CDA, gevolgd door Opel en Volvo. Citroën-rijders hebben de minste voorkeur voor het CDA.

Leuk, maar is het onderzoekstechnisch wel in orde?
Zijn Mercedesrijders niet gewoon vol zelfvertrouwen of ongelofelijk optimistisch. Boeken ze, met andere woorden, wel echt een beter resultaat of zeggen ze alleen maar dat het zo is?

Of is het gewoon een zomerkomkommer-bericht....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in