Overslaan en naar de inhoud gaan

Community Resurrection

Zijn communities nou dood of alive and kicking? Dure consultants als Gartner Group en Boston Consultants Group draaien al jaren als blad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als realist weet ik natuurlijk dat communities geen doel 'an-sich' zijn. Wel een ijzersterk middel. Natuurlijk niet voor ieder merk weggelegd, maar wel voor een aantal. Zeker in een tijdperk waarin mensen massaal online zijn, en de kansen voor digitale c.q online communities dus kunnen rekenen op kritieke massa. Communities kunnen een merk helpen transformeren naar een tribal brand of trusted network.

related partner content for mobile comes here

Trusted networks zijn vertrouwde internet merken, die zonder veel advertising toch het vertrouwen genieten van grote groepen mensen, zoals de vele dagelijkse miljoenen gebruikers bijvoorbeeld MSN Messenger en eBay. Merken die consumenten niet omver schreeuwen via eenzijdige massacommunicatie, maar luisteren en faciliteren kunnen met behulp van een online community opklimmen in de merkwaardeketen tot de badge of belonging van mensen.

Deze week zet ik deze mening graag kracht bij, door een eBay nader onder de loep te nemen. Hierin meer achtergronden over de online community die al bijna 10 jaar internationale e-commerce domineert. Meer over communities, tribal brands en trusted networks vindt u in . In mijn ogen is Moon's visie al sinds 1999 stukken consistenter dan die van de eerder genoemde consultancy groups.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in