Wegener weegt en springt


Bij Wegener kranten is zondag een marketingkogeltje door een kerk gegaan: de uitgever van de regionale kranten gaat definitief met het advertentie- en registratiemodel de sites exploiteren. Of negatief gezegd: er was geen droog brood te verdienen met betaald regionaal nieuws. BN de Stem testte een goed half jaar de verkoop van nieuws uit Breda en omgeving. Het eerste doel was niet, zegt hoofdredacteur Johan van Uffelen tegen Planet Multimedia om geld te verdienen maar om abonnees op de papieren krant geen eenvoudig handvat te geven om hun abonnement op te zeggen. Maar dat handvat krijgen ze terug. Van Uffelen, voorheen de grootste concurrent in nieuws online met Nu.nl , is de eerste om toe te geven dat er geen pasklare oplossing is voor het levensgrote marketingprobleem waar regionale uitgevers tegenaan lopen. Als 'gratis' de trend is op de nieuwsmarkt moet je heel veel soorten inkomsten proberen te verwerven. Bijvoorbeeld uit registraties die handel opleveren met e-mail marketing. Daarover leest u deze maand alles in Tijdschrift voor Marketing, op papier ja, net als met zo'n regionale krant lekker achterover ... proefabonnementje?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid