Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegener weegt en springt

Bij Wegener kranten is zondag een marketingkogeltje door een kerk gegaan: de uitgever van de regionale kranten gaat definitief met het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij kranten is zondag een marketingkogeltje door een kerk gegaan: de uitgever van de regionale kranten gaat definitief met het advertentie- en registratiemodel de sites exploiteren. Of negatief gezegd: er was geen droog brood te verdienen met betaald regionaal nieuws. testte een goed half jaar de verkoop van nieuws uit Breda en omgeving. Het eerste doel was niet, zegt hoofdredacteur Johan van Uffelen om geld te verdienen maar om abonnees op de papieren krant geen eenvoudig handvat te geven om hun abonnement op te zeggen. Maar dat handvat krijgen ze terug. Van Uffelen, voorheen de grootste concurrent in nieuws online met , is de eerste om toe te geven dat er geen pasklare oplossing is voor het levensgrote marketingprobleem waar regionale uitgevers tegenaan lopen. Als 'gratis' de trend is op de nieuwsmarkt moet je heel veel soorten inkomsten proberen te verwerven. Bijvoorbeeld uit registraties die handel opleveren met e-mail marketing. Daarover leest u deze maand alles in Tijdschrift voor Marketing, op papier ja, net als met zo'n regionale krant lekker achterover ...

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in