Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv ‘alive and kicking’

Het medium tv ligt al geruime tijd onder vuur. Tv-campagnes zouden steeds meer aan effectiviteit inboeten. Maar de aloude beeldbuis heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is de laatste jaren in vakkringen heel wat gezegd en geschreven over de ‘dood van televisiereclame’. Het is niet moeilijk in te zien waarom vrijwel iedereen somber is over de toekomst van tv. Het groeiende internetgebruik, de opkomst van de personal video recorder en de weerzin tegen de alsmaar langer worden reclameblokken op tv maken het aloude massamedium er bij adverteerders niet populairder op. Toch is er geen reden voor overdreven pessimisme. Want de creatieve mogelijkheden zijn nog lang niet uitgeput. Neem bijvoorbeeld de ensemble ads of sitcommercials, die sinds een tijdje in Engeland in zwang zijn. Het zijn commercials die een serie-achtige opbouw hebben, de ‘look and feel’ van een sitcom imiteren en de kijker op emotioneel niveau aanspreken. Ze worden gewaardeerd door de kijker en blijken buitengewoon effectief. Ook de sponsoring van tv-programma’s zit in de lift. Productplacement begint professioneler te worden.

related partner content for mobile comes here

In de VS spreekt men inmiddels van ‘productintegratie’, om aan te geven dat het om meer gaat dan alleen het tonen van een willekeurig merk in een tv-programma. Het product moet echt geïntegreerd worden in het programma om optimaal effect te sorteren. Ook hierin valt heel wat te verbeteren. Nee, van de dood van tv kan voorlopig nog geen sprake zijn.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in