Overslaan en naar de inhoud gaan

Vergelijken kwestie van lef

Vergelijkende reclame wil in Europa niet echt van de grond komen. Adverteerders komen liever niet te agressief over en houden zich er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Autoverhuurbedrijf Budget trok onlangs in Duitsland de aandacht met een advertentie waarin de eigen tarieven werden vergeleken met die van twee andere verhuurders. Onnodig te zeggen dat Budget er beter vanaf kwam dan de concurrenten. Het was een elementair voorbeeld van vergelijkende reclame, maar toch trok het in de Duitse vakpers veel aandacht. Dat bewijst eens te meer dat onze oosterburen nog steeds niet gewend zijn aan deze vorm van reclame.

related partner content for mobile comes here

Hoe komt dat adverteerders zich niet of nauwelijks aan vergelijkende reclame wagen? Een van de redenen is dat ze niet schreeuwerig over willen komen. Daarnaast wordt het als een teken van zwakte gezien om je merk op te bouwen over de rug van de concurrentie. Het zou beter zijn van je eigen kracht uit te gaan. Legitieme argumenten, maar ze leiden er wel toe dat reclamemakers én consumenten nauwelijks ervaring opdoen met vergelijkende reclame. Dat betekent dat er voor merken die het aandurven de concurrentie op de hak te nemen, een terrein braak ligt.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in