Overslaan en naar de inhoud gaan

FHV-top weg na conflict met BBDO

De bijna voltallige directie van FHV BBDO stapt per 1 september a.s. op na een zeggenschapsconflict met BBDO, onderdeel van het aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan blijft Willem van der Schoot (41), managing director/account, die het bureau als managing director gaat leiden samen met nieuwkomer Rohan Young (40), een uit Australië afkomstige creative director. Hij werkte daar voor hoog aangeschreven Clemenger BBDO en daarvoor bij onder meer bij Saatchi & Saatchi in Londen. Young was eerder door de uitgaande directie aangetrokken om het bureau nog aantrekkelijker te maken voor internationale klanten.

related partner content for mobile comes here

BBDO verklaart bij monde van topman Andrew Robertson van BBDO in New York het drama als het opstappen van de drie directieleden nadat hun klus bij het bureau is geklaard. Naar verluidt waren er echter hoog oplopende meningsverschillen over de aandelenverhoudingen binnen FHV BBDO en ook over de benodigde investeringen die Kuyf c.s. meenden nodig te hebben om de groei van het bureau te garanderen de komende jaren. BBDO heeft het belang in FHV BBDO verhoogd van rond 50 pct naar 100 pct. Kuyf c.s. eisten vervolgens een handhaving van een 'breed aandelenbelang' voor het management, goed voor het ondernemerschap en de motivatie van medewerkers. Dat werd afgewezen, evenals de investeringen.

Gevraagd of er nu wordt gedacht aan een eigen bureau zegt Kuyf: 'We zijn individueel opgestapt. Over zoiets, en over onze toekomst, individueel of als collectief hebben we nog geen seconde nagedacht en kunnen nadenken.' Volgens hem hebben de klanten verrast gereageerd op de gang van zaken. 'Ze respecteren onze beslissing en wachten verder af.'

Kuyf is voorzitter van de Vea, Van der Vorst vice-voorzitter van het CMC, waarin BVA, Vea en GVR samenwerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in