Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes 2008: India wint Grand Prix Lions Direct

India heeft dit jaar voor het eerst de Grand Prix in de categorie Direct gewonnen. Nederland bleef ondanks 3 shortlistvermeldingen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

India heeft dit jaar voor het eerst de Grand Prix in de categorie Direct gewonnen. Nederland bleef ondanks 3 zonder prijzen. Volgens jurylid Rob Severein (&Koense Severein) komt dit omdat het Nederlandse werk simpelweg ‘niet goed genoeg’ was.

related partner content for mobile comes here

‘In dit internationale veld wordt gekeken naar grote ideeen en tussen onze inzendingen zaten die onvoldoende. We moeten groter denken en beter presenteren’, aldus Severein. Over het winnende idee van India is hij zeer enthousiast. JWT India won de Grand Prix voor ‘Lead India’ voor de The Times of India. De krant gebruikte zijn eigen voorpagina op de dag dat het land zijn 60-jarige onafhankelijkheid vierde om lezers in een respons advertentie op te roepen zich in te zetten voor het eigen land. Volgens The Time werd er teveel geklaagd en afgewacht en deden mensen te weinig om de veelbelovende toekomst waar te maken. Op TV werd de tekst voorgelezen door de bekendste Bollywood acteur. De actie bracht jonge mensen daadwerkelijk in beweging. Severein: ‘We waren het erover eens dat dit het beste idee was. We hebben wel gedicussieerd of we het zouden durven. Is het wel DM? Of is het toch PR? Is het uberhaupt reclame? Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat het veel groter is dan reclame en dat we het juist moeten bekronen om een statement te maken.’

Volgens de Argentijnse juryvoorzitter Marcio Salem (Salem) is het verschil tussen below-the-line en above-the-line definitief verdwenen. ‘Er bestaat alleen nog maar beyond-the-lines en de uitslag in Direct laat dit zien.’ Opvallend was dat de Verenigde Staten compleet ontbraken in de uitslag. Australie deed het zeer goed en ook Costa Rica maakte een opmars met Goud en Zilver. De prijzen werden samen met de Promo Lions maandagavond uitgereikt.

Grand Prix in de categorie Direct: JWT India met Lead India’ voor de The Times of India (klik afbeelding voor een vergroting)

Deze video van JWT Mumbai India laat het verloop van de campagne zien:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in