Overslaan en naar de inhoud gaan

'Budget e-mailmarketing kent licht stijgende lijn'

Bij 50 procent van de organisaties blijft het budget voor e-mailmarketing in 2012 gelijk, bij 41 procent is sprake van een stijging…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal werden 142 marketeers ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

De grootte van het budget voor e-mailmarketing is zeer verdeeld onder de respondenten. 8 procent van de organisaties heeft zelfs géén e-mailmarketingbudget.

Verschuivingen
De budgetten voor de drie kanalen zijn dit jaar voornamelijk gelijk gebleven in vergelijking met vorig jaar. Er zal geen sprake van een grote verschuiving tussen de kanalen in de mix van e-mailmarketing, social marketing en search engine marketing. Wel is het budget voor social marketing het meest gestegen ten opzichte van de andere twee kanalen.

De belangrijkste doelstellingen voor het inzetten van e-mailmarketing zijn relatie-beheer/loyalty (56 procent), informeren over producten/diensten (56 procent) en verhogen van klantwaarde bij klanten (44 procent).

De meeste organisaties versturen één keer per maand een e-mailing naar het eigen e-mailbestand. Dit geldt zowel voor business to business e-mailings (49 procent) als voor business to consumers e-mailings (31 procent). Opvallend is het percentage organisaties dat geen enkele keer in een maand een e-mailing verstuurt.

Overige resultaten:

70 procent van de organisaties combineert e-mailmarketing en social media. Deze kanalen worden voornamelijk gecombineerd om een groter bereik te genereren (69 procent).

Het up to date houden van de database is de meest genoemde data-doelstelling (57 procent) die een organisatie heeft binnen de e-mailmarketingactiviteiten. Bij de meeste organisaties (61 procent) is het CRM-systeem of centrale database niet gekoppeld aan een e-mailmarketingplatform.

79 procent van de organisaties heeft dit jaar haar e-mailactiviteiten aangepast naar aanleiding van de nieuwe Code E-mail, of het was al in orde. 21 procent heeft het (nog) niet aangepast.

75 procent van de marketeers is volledig op de hoogte van de opt-in en opt-out regels rondom e-mailmarketing.

54 procent van de organisaties maakt gebruik van dubbel opt-in.

Bij 66 procent van de organisaties is altijd de oorsprong van een e-mailadres bekend (waar deze vandaan komt en op welke wijze toestemming is gegeven).

36 procent van de marketeers vindt dat de OPTA te weinig doet om spam aan te pakken.

70 procent van de organisaties analyseert het gedrag van de ontvangers en doet hier iets mee. 18 procent analyseert het gedrag niet.

Segmentatie op basis van profiel en interesse is de belangrijkste innovatie voor organisaties (61 procent).

89 procent van de marketeers vindt dat Customer Relation Management de toekomst is voor relevante (e-mail)communicatie.

70 procent van de marketeers stelt dat door de toenemende informatie-overload het steeds moeilijker wordt middels e-mailings de doelgroep te bereiken.

23 procent van de marketeers geeft aan dat de waarde van e-mailmarketing is gedaald met de opkomst van social media.

79 procent van de marketeers vindt de mogelijkheid van segmenteren op Iphone en Ipad bezitters waardevol.

44 procent van de marketeers vindt e-mail voor zijn organisatie het marketingkanaal met de beste ROMI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in