Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijna 25.000 euro boete voor te veel tv-reclame

De landelijke commerciële en publieke omroepen overtraden in 2004 verschillende regels op het gebied van reclamezendtijd op televisie. In…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft het Commissariaat voor de Media vastgesteld op basis van in september, oktober en november 2004 uitgevoerde controles in het kader van het reguliere toezicht op naleving van de Mediawet.

related partner content for mobile comes here

Het wettelijke maximum van 12 minuten reclame per uur werd overschreden, telewinkelblokken duurden te lang, er zat minder dan de voorgeschreven 20 minuten tussen de programmaonderbrekende reclameblokken, films werden onjuist onderbroken of reclameblokken waren niet voldoende herkenbaar.

Commissaris Inge Brakman zegt dat het erop lijkt dat bij de publieke en de commerciële omroepen vooral sprake is van ‘slordigheden in de planning van de omvang van de reclameblokken en de reclameonderbrekingen bij films’.

De totale boete die de Publieke Omroep voor de netten 1, 2 en 3 boven het hoofd hangt bedraagt 108.000 euro. De commerciële omroepen SBS6, Net5, Veronica, TMF en Yorin mogen in totaal een boete van 135.000 euro tegemoet zien. Tijdens hoorzittingen in de maand maart kunnen de verschillende omroepinstellingen zich nog verweren voordat de boete definitief wordt opgelegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in