Overslaan en naar de inhoud gaan

Audi sponsort Stedelijk Museum

Autofabrikant Audi gaat het Stedelijk Museum sponsoren. In ruil daarvoor krijgt het bedrijf in het nieuwe gebouw van het museum een zaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Parool. De sponsoring door Audi kent een beladen verleden. Bijna zes jaar geleden ontstond een rel in de gemeenteraad toen uit het sponsorcontract bleek dat de autofabrikant zich op grote schaal kon bemoeien met de inrichting en de programmering. Er was sprake van 'een showroom' in het museum, waar Audi zijn nieuwe modellen zou tonen. In ruil daarvoor kreeg het Stedelijk slechts een renteloze lening van ongeveer vijf miljoen euro. De sponsoring ging uiteindelijk niet door.

related partner content for mobile comes here

PvdA-wethouder Hannah Belliot van Cultuur belooft dat er nu ‘geen auto op het dak' komt. Directeur Gijs van Tuyl van het Stedelijk Museum sluit zich daarbij aan: ‘De tegenprestatie zal subtiel zijn.'

Een bericht vanmorgen in de Volkskrant, waarin Van Tuyl meldt dat Audi een vetorecht krijgt als een tentoonstelling 'absoluut indruist tegen hun ondernemerschap', wordt door Audi in een persverklaring ontkend. ‘Audi heeft ten hoogste het recht te beslissen of ze een tentoonstelling wel of niet wil sponsoren. Zoals het een goede founder van het Stedelijk betaamt, heeft het bedrijf geen enkele bemoeienis met de programmering van het museum’, meldt de autofabrikant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in