Overslaan en naar de inhoud gaan

Flinke stijging sponsordeals

Er is in 2004 voor meer dan 90 miljoen euro aan sponsordeals afgesloten. In totaal werden er 364 sponsordeals gesloten. Dat is een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert het vakblad voor de sponsorbranche Sponsor Magazine in haar Sponsor Monitor 2004 op basis van de door haar gesignaleerde sponsorovereenkomsten. De 364 sponsorovereenkomsten in 2004 zijn zowel nieuwe overeenkomsten als verlengingen van bestaande.

related partner content for mobile comes here

De groei is vooral te danken aan een groot aantal sponsordeals op sportgebied. Zo verlengde Rabobank in 2004 al haar overeenkomsten met sportbonden en met het Rabobank Wielerplan, ABN Amro bleef hoofdsponsor van Ajax met een verhoogde bijdrage, Nike verlengde de sponsoring van de KNVB tot en met 2010 en Fortis werd voor drie jaar hoofdsponsor van Feyenoord.
81 Procent van de sponsordeals betrof deals op sportgebied, ofwel 73 miljoen euro. Daarvan ging ongeveer 35 miljoen naar voetbal.

ABN Amro sloot in 2004 met 13 overeenkomsten de meeste sponsorcontracten. Tweede is Fortis met 8 deals en derde DSB met 7 deals. Per branche sloot de bankverzekeraars traditioneel de meeste sponsorcontracten af. Opmerkelijke nieuwkomer in de branche die de meeste deals afsluit is de vastgoedsector. De telecomsector verdween uit de toptien van branches die de meeste nieuwe contracten afsloot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in