Flinke stijging sponsordeals


Dat concludeert het vakblad voor de sponsorbranche Sponsor Magazine in haar Sponsor Monitor 2004 op basis van de door haar gesignaleerde sponsorovereenkomsten. De 364 sponsorovereenkomsten in 2004 zijn zowel nieuwe overeenkomsten als verlengingen van bestaande.
De groei is vooral te danken aan een groot aantal sponsordeals op sportgebied. Zo verlengde Rabobank in 2004 al haar overeenkomsten met sportbonden en met het Rabobank Wielerplan, ABN Amro bleef hoofdsponsor van Ajax met een verhoogde bijdrage, Nike verlengde de sponsoring van de KNVB tot en met 2010 en Fortis werd voor drie jaar hoofdsponsor van Feyenoord.
81 Procent van de sponsordeals betrof deals op sportgebied, ofwel 73 miljoen euro. Daarvan ging ongeveer 35 miljoen naar voetbal.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSABN Amro sloot in 2004 met 13 overeenkomsten de meeste sponsorcontracten. Tweede is Fortis met 8 deals en derde DSB met 7 deals. Per branche sloot de bankverzekeraars traditioneel de meeste sponsorcontracten af. Opmerkelijke nieuwkomer in de branche die de meeste deals afsluit is de vastgoedsector. De telecomsector verdween uit de toptien van branches die de meeste nieuwe contracten afsloot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid