Overslaan en naar de inhoud gaan

Beter bedrijfsresultaat Sanoma dankzij SBS

Het bedrijfsresultaat en de omzet van de Finse bladenuitgever Sanoma zullen dit jaar licht verbeteren dankzij de overname van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Het toevoegen van televisieactiviteiten aan onze portefeuilles in Nederland en België verbetert onze positie in deze landen aanzienlijk', zegt bestuursvoorzitter Harri-Pekka Kaukonen. In het eerste kwartaal van dit jaar daalde de omzet met 4,3 procent tot 610,2 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Dat werd onder meer veroorzaakt door lagere verkopen van tijdschriften. Een stijging van de advertentieverkopen met 6 procent kon dit niet compenseren. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 26,4 miljoen euro, ruim een kwart minder vergeleken met het eerste kwartaal van vorig jaar. De nettowinst daalde met 23 procent tot 18,5 miljoen euro.

Vorige maand maakten Sanoma en Talpa de overname van SBS Nederland bekend. Sanoma heeft 67 procent van SBS Broadcasting gekregen en Talpa het overige deel.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in