Overslaan en naar de inhoud gaan

Autofabrikanten pakken op AutoRAI uit met virtual reality

Oculus Rift geeft bezoekers een levensechte rij-ervaring op de beurs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Peugeot biedt bezoekers een interactieve virtuele proefrit door de Oculus Rift te combineren met Leap Motion Technologie en drone beelden.

related partner content for mobile comes here

Een bezoeker die op de AutoRAI in de echte Peugeot 208 stapt, kan met een Oculus Rift-bril een proefrit maken in het berglandschap van Zuid-Frankrijk (foto). Wat deze virtuele ervaring bijzonder maakt, is dat de proefrijder vanuit drie verschillende perspectieven de proefrit kan beleven. 

Zo kan er tijdens de proefrit voor gekozen worden om te kijken vanuit de auto, van op het dak en vanuit het perspectief van een drone. Vooral de dronebeelden zorgen voor een spectaculair effect (foto). Gedurende de testrit kunnen testrijders tussen de verschillende perspectieven schakelen en de volledige omgeving ontdekken, terwijl ze zelf in de stoel van de nieuwe 208 zitten.

Door de virtuele proefrit te combineren met Leap Motion Technologie, worden handbewegingen omgezet naar bewegingen van een virtuele hand in het scherm van de Oculus Rift. Hierdoor kunnen bezoekers tijdens de testrit op buttons in de film klikken om meer over de nieuwe Peugeot 208 te ontdekken of om van perspectief te veranderen.

Creatief digitaal bureau  is verantwoordelijk voor het volledige creatieve concept, (video) productie, creatie, de website, promotiematerialen, social en de installatieproductie. 

 

Ook Ford is present met een Virtual Reality Experience. Volgens een toelichting van de autofabrikant gaat het er vooral om een breed publiek &;op een veilige manier kennis te laten maken met innovatieve technologieën&;. Zo ervaart de bezoeker zittend in een autostoel (maar zonder echt te rijden) functionaliteiten als Active City Stop (automatische noodrem) en Active Park Assist (automatisch inparkeren). 


Tijdens de rit wordt de bezoeker geflitst bij een snelheidsovertreding. De “flitsfoto” kan de bezoeker vinden en delen via de waar hij de applicatie nogmaals te beleven is. 

Concept en realisatie zijn van . Naar eigen zeggen wist het bureau het project binnen zes weken &;van scratch tot launch&; te realiseren. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in