Overslaan en naar de inhoud gaan

Anomaly daagt Mexx voor de rechter

Reclamebureau Anomaly daagt kledingretailer Mexx voor de rechter, omdat opdrachten onbetaald zijn gebleven. Het bedrag daarvan zou zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. De krant heeft processtukken van deze zaak in handen.

related partner content for mobile comes here

Mexx meldde eind vorig jaar dat het zijn nieuwe merk- en communicatiestrategie zou laten ontwikkelen door Anomaly (met vestigingen in New York, Londen, Toronto en Amsterdam). Voor Mexx zou het bureau zich bezighouden met de merkopbouw op verschillende terreinen, waaronder advertising, partnerships en digitale/sociale media.

Mexx werd vorig jaar september overgenomen door Gores Group dat grote plannen had met het merk. Er werd maar liefst 4 miljoen euro vrijgemaakt voor de marketingcampagnes die onder meer vanuit Amsterdam begeleid zouden worden. Maar door tegenvallende verkopen over de eerste maanden van 2013 wilde Mexx van het contract af. Anomaly besloot daarop uit coulance de volledige winstmarge van 570.000 euro op te geven, maar omdat er al campagnes waren ontwikkeld en personeel voor de klus was aangenomen, liggen er rekeningen van 567.415 euro. Betaling van dat bedrag wil het bureau nu via de rechter afdwingen.

Mexx reageert volgens Anomaly nergens meer op. De partijen staan vrijdag voor de rechter.

Bron: De Telegraaf/Emerce.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in