AH en Aegon stoppen met spaarrekening


Het besluit hangt samen met wettelijke regels. Verder zitten volgens een woordvoerder van Albert Heijn consumenten in het huidige klimaat niet te wachten op financiële producten als spaarrekeningen. Albert Heijn en Aegon zeggen dat het nu onmogelijk is om simpele financiële producten in de supermarkt te introduceren. Dat hangt samen met een wet die te maken heeft met identificatie van financiële dienstverlening. Door de veranderende wetgeving zou een ingrijpende investering gedaan moeten worden om het totale spaarsysteem in de winkels aan te passen.
In de winkels staan 'spaarzuilen', waarmee klanten hun statiegeld of bonuskortingen kunnen sparen. Die zuilen verdwijnen op korte termijn. Klanten die niet verder willen sparen, krijgen hun geld teruggestort. Het rentepercentage ligt rond de 3. Volgens Albert Heijn doen 270.000 klanten mee aan de spaarvorm (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid