Overslaan en naar de inhoud gaan

40% marketeers wil controle op Facebook-ads

Grote adverteerders hebben een stuk minder vertrouwen in de resultaten van social media-advertising.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Aldus Advertising Age, dat o van onderzoeksbureau Advertiser Perceptions. 399 marketing executives werden ondervraagd, allen werkzaam bij opdrachtgevers en bureaus die veel geld uitgeven aan Facebook-advertising.

related partner content for mobile comes here

Veel respondenten blijken sceptisch over de beloftes van het sociale medianetwerk.

De helft van deze adverteerders geeft aan geen geld te willen spenderen op platforms die ze als risicovol beschouwen, en twee derde zet vragen bij hun investeringen in Facebook-advertising.

Fouten
Eind vorig jaar bekende Facebook dat er herhaaldelijk fouten in de calculaties zijn gemaakt. Daardoor liep het vertrouwen in social media advertising een deuk op. Minder dan 50 procent van de adverteerders heeft nog vertrouwen.

Dat verminderde vertrouwen zie je terug in de budgetverdelingen voor 2017. Slechts 8 procent geeft aan meer uit te willen geven aan Facebook dan Google. 36 procent geeft meer uit aan Google dan aan Facebook.

Facebook zal er alles aan moeten doen om te laten zien dat de cijfers kloppen, aldus onderzoekers van Advertiser Perceptions. Dat betekent dat ze zich moeten laten controleren door een onafhankelijke partij. Ze kunnen er niet op vertrouwen dat dit wel overwaait; de grootste adverteerders zijn duidelijk voorzichtiger geworden.

Ondanks de zorgen betekent dit niet dat adverteerders hun budgetten van digital advertising af zullen halen en bijvoorbeeld meer gaan spenderen aan traditionele kanalen, zo zegt Rob Silver van digitaal bureau SapientRazorfish. Volgens hem blijft digital gewoonweg te belangrijk voor adverteerders.

Bronnen: Advertising Age, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in