Overslaan en naar de inhoud gaan

"2007: bijna 30 procent meer online advertenties"

Volgens het jaarlijks terugkerende Advertising Expenditure Forecasts van ZenithOptimedia verschuift de advertentiewereld in 2007 nog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het jaarlijks terugkerende Advertising Expenditure Forecasts van verschuift de advertentiewereld in 2007 nog drastischer door richting het web dan het al deed. Met een voorspelde wereldwijde groei van 28,2%, neemt het aandeel van de online adds toe tot 7%. In 2009 verwachten de onderzoekers zelfs een marktaandeel van 8,6% t.o.v. de meer traditionele overige media.

related partner content for mobile comes here

Deze 'overigen' kunnen het komende jaar een stijging van 3,9% tegemoet zien. Dat maakt dat de strijd 'Online vs de rest' in 2007 in 7-1 eindigt?
Het rapport () benadrukt verder dat na de bioscoop (1997), afgelopen jaar ook de buitenreclame in aandeel is gepasseerd. Volgens de prognose volgt in 2009 de radio in het lijstje 'slachtoffers'. Dat is een ronduit verbijsterend tempo.

De onderzoekers verwachten dus zeker geen mindere groei of zelfs stabilisering. Op basis van het internetgebruik in de drie grootste advertentiemarkten, de VS, Groot-Brittannië en Japan, waar bijna 22% van de mediatijd online wordt doorgebracht, is het webaandeel tot zover blijven steken op 6,8% van de advertentie-uitgaven.
In Noorwegen, Zweden en Groot-Brittannië ligt het online aandeel overigens al boven de tien procent. In 2009 verwacht men dat dit ook geldt voor Australië, Canada, Israël, Japan, Taiwan, de Verenigde Staten en Zuid-Korea.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in