Overslaan en naar de inhoud gaan

2.0 en nieuwe marketing

In Parijs werd een seminar gehouden over de hype rond 2.0. Enkele inzichten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internet en andere interactieve technieken geven de consument sneller toegang tot specifieke product- en prijsinformatie. Hij is daardoor goed geïnformeerd, maar heeft ook meer twijfels en kritiek. Daarbij is de consument vertrouwd met reclame, hij kent de meeste codes en spelregels. Gelukkig speelt hij het reclamespel graag mee. Markten zijn zodoende uitgegroeid tot conversaties, maar reclamemensen praten meer dan ze luisteren.

related partner content for mobile comes here

Consumenten willen ook luisteren en praten met elkaar, zoals talloze blogs duidelijk maken. Om de macht te kunnen grijpen hadden consumenten zo’n medium nodig, zodat hun gemeenschap kon bestaan. Merken moeten zich daar niet te druk over maken. Blogs en andere plaatsen waar naar consumenten wordt geluisterd moeten neutraal blijven.

De eventuele aanwezigheid van merken moet transparant zijn; door adverteerders op afstand gestuurde boodschappen werken averechts. Op sites als Lego Factory of MyNutella hebben bezoekers iets te vertellen: ze denken mee over nieuwe producten en kunnen al hun voorstellen kwijt. Echte voorbeelden van P-marketing. In die richting zal de toekomst van marketing gaan.

Bron: MediaMarketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in