2.0 en nieuwe marketing


Internet en andere interactieve technieken geven de consument sneller toegang tot specifieke product- en prijsinformatie. Hij is daardoor goed geïnformeerd, maar heeft ook meer twijfels en kritiek. Daarbij is de consument vertrouwd met reclame, hij kent de meeste codes en spelregels. Gelukkig speelt hij het reclamespel graag mee. Markten zijn zodoende uitgegroeid tot conversaties, maar reclamemensen praten meer dan ze luisteren.
Consumenten willen ook luisteren en praten met elkaar, zoals talloze blogs duidelijk maken. Om de macht te kunnen grijpen hadden consumenten zo’n medium nodig, zodat hun gemeenschap kon bestaan. Merken moeten zich daar niet te druk over maken. Blogs en andere plaatsen waar naar consumenten wordt geluisterd moeten neutraal blijven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe eventuele aanwezigheid van merken moet transparant zijn; door adverteerders op afstand gestuurde boodschappen werken averechts. Op sites als Lego Factory of MyNutella hebben bezoekers iets te vertellen: ze denken mee over nieuwe producten en kunnen al hun voorstellen kwijt. Echte voorbeelden van P-marketing. In die richting zal de toekomst van marketing gaan.
Bron: MediaMarketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid