Overslaan en naar de inhoud gaan

ZenithOptimedia: 'Geen krimp in netto mediabestedingen'

ZenithOptimedia verwacht dat de mediabestedingen in 2009 geen groei zullen laten zien, maar ook niet zullen krimpen (0,0 pct groei dus).…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als gevolg van het economische onzekere klimaat ziet ZenithOptimedia een 'interessante verschuiving op mediumtypeniveau'. Er komt volgens het bureau een duidelijke splitsing tussen mediumtypen die in zwaar weer terecht komen en mediumtypen die ook in 2009 een groei kunnen optekenen. Door de groeicijfers per mediumtype te wegen met het bestedingsaandeel onstaat er naar eigen zeggen een gefundeerde balans die gebruikt is voor de voorspellingen. Mediumtypen die negatieve groeicijfers zullen kennen zijn print en bioscoop. Televisie en radio zullen volgens het mediabureau door een veranderend consumentengedrag met een toenemende grp-voorraad te maken hebben in vergelijking tot de andere mediumtypen. Daar komt bij dat deze twee mediumtypen kosteneffectief zijn en 'gewend' en bewezen. Voor internet zal de crisis relatief weinig negatieve effecten hebben. De groei is iets bijgesteld en zal niet langer dubbele cijfers laten zien, maar groei zal er volgens ZenithOptimedia zeker zijn.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in