Overslaan en naar de inhoud gaan

Winkeliers willen weten wat ze met Zwarte Piet aan moeten

De detailhandel heeft behoefte aan een werkbare oplossing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Winkeliers in Nederland willen duidelijkheid en houvast over Zwarte Piet. Zij vinden dat ze onterecht deel uitmaken van de discussie over het uiterlijk van piet. Detailhandel Nederland is een van de partijen die meedoen aan het rondetafeloverleg van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Het doel is om te komen tot een &;toekomstbestendige invulling van het sinterklaasfeest&;.

related partner content for mobile comes here

Sander van Golberdinge, directeur van Detailhandel Nederland zegt dat het echt te betreuren is, dat er verdeeldheid is ontstaan over de invulling van het feest. &;Voor winkeliers is sinterklaas één van de belangrijkste periodes uit het jaar en dan zou je het liefst iedereen tevreden houden. We gaan ervan uit dat de rondetafel daaraan bijdraagt. Winkeliers hebben begrip voor de worsteling maar hebben tegelijkertijd behoefte aan een werkbare oplossing. De negatieve discussie rond de beeltenis van Zwarte Piet leidt af van het kinderfeest dat sinterklaas moet zijn.&;

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in