Overslaan en naar de inhoud gaan

Wijzigingen in de top van IPG Mediabrands Nederland

Er zijn twee nieuw gecreëerde functies bij het mediabureaunetwerk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Onno Seelen (foto links) is benoemd tot Chief Commercial Officer en Menno van der Steen tot Chief Data & Tech Officer.

related partner content for mobile comes here

Seelen was managing director MAGNA, de inkooporganisatie van IPG Mediabrands. In zijn nieuwe functie blijft hij daarvoor ook eindverantwoordelijk.

CEO Diederik Breijer: ‘We merken dat we een steeds breder commercieel speelveld moeten beslaan. Dat gaat van een klantcontract naar inkoopprijzen, data en programmatic en legal afspraken welke allemaal van invloed zijn op het totaal aan commerciële afspraken die we met klanten maken. We vonden dat Onno voor de volle breedte van het commerciële proces binnen de hele organisatie de verantwoordelijkheid moest krijgen. Daarom is hij Chief Commercial Officer geworden.

Seelen: ‘Als wij tegen een gezonde fee kunnen werken, met goede uurtarieven en met onderzoek mee kunnen denken, dan heeft dat waarde. Die brede contractuele afwegingen – over onze gehele dienstverlening heen - moet je maken in een voorstel naar een klant. Die slag hebben we afgelopen jaren gemaakt en nu geformaliseerd met deze nieuwe functie.’

Data & Tech
Menno van der Steen is Chief Data & Tech Officer geworden. Menno was als Head of Marketing Sciences binnen IPG Mediabrands al verantwoordelijk voor het team aan analisten, onderzoekers, econometristen en developers. Dit team blijft in zijn nieuwe rol aan hem rapporteren.   

Volgens Breijer loopt IPG Mediabrands voorop rond data en technologie, 'maar hebben we veel behoefte om al deze domeinen binnen de hele groep te bundelen qua aansturing en strategie en willen we nog zichtbaarder zijn in hoe we dit uitdragen. We hebben Menno benoemd tot Chief Data & Tech Officer om dat uit te dragen.’

In het komende nummer van Adformatie een interview met Breijer en Seelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in