Overslaan en naar de inhoud gaan

Wees eerlijk in kinderreclame

Engeland heeft strenge regelgeving voor reclame voor kinderen. Adverteerders kunnen zich er maar beter aan houden in plaats van de grenzen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2007 is er een nieuwe wet aangenomen om reclame die zich op kinderen richt aan banden te leggen. Voor producten met een hoog vet-, suiker- en/of zoutgehalte mag op tv geen reclame worden gemaakt. In andere media mag dat wel, maar daarbij mogen adverteerders niet claimen dat hun product voedzaam is en/of goed is voor de gezondheid.

related partner content for mobile comes here

Bij producten die bedoeld zijn voor kinderen in de basisschoolleeftijd mogen geen premiums worden weggegeven. Ook mogen in campagnes voor deze producten geen bekende personen worden ingezet.

Al met al zijn de regels in Engeland strenger dan in de meeste andere Europese landen. Voor adverteerders is het het best om gewoon bij deze regels neer te leggen. Als de grenzen van de regelgeving worden opgezocht, is er immers een goede kans dat de regels nóg strenger worden.

Kenners adviseren om transparant te zijn in de achtergrond van de communicatie, om ouders meer te betrekken bij campagnes en om te erkennen dat moeders de baas zijn over de gezinsbestedingen. De tijden dat reclame kon worden ingezet om -achter de rug van de ouders om- het kind te beïnvloeden zijn voorbij.

bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in