Wees eerlijk in kinderreclame
In 2007 is er een nieuwe wet aangenomen om reclame die zich op kinderen richt aan banden te leggen. Voor producten met een hoog vet-, suiker- en/of zoutgehalte mag op tv geen reclame worden gemaakt. In andere media mag dat wel, maar daarbij mogen adverteerders niet claimen dat hun product voedzaam is en/of goed is voor de gezondheid.
Bij producten die bedoeld zijn voor kinderen in de basisschoolleeftijd mogen geen premiums worden weggegeven. Ook mogen in campagnes voor deze producten geen bekende personen worden ingezet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAl met al zijn de regels in Engeland strenger dan in de meeste andere Europese landen. Voor adverteerders is het het best om gewoon bij deze regels neer te leggen. Als de grenzen van de regelgeving worden opgezocht, is er immers een goede kans dat de regels nóg strenger worden.
Kenners adviseren om transparant te zijn in de achtergrond van de communicatie, om ouders meer te betrekken bij campagnes en om te erkennen dat moeders de baas zijn over de gezinsbestedingen. De tijden dat reclame kon worden ingezet om -achter de rug van de ouders om- het kind te beïnvloeden zijn voorbij.
bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid