Wat je kunt doen als je ceo een PR-ramp is
Het schofferen van media of uitschelden van tegenstanders, sommige ceo’s leren het niet af. Hoe kun je dat nog in banen leiden?
Als de leiders van ’s werelds succesvolste bedrijven spreken, hangt de pers aan hun lippen. De onemanshows van Steve Jobs waren mondiale media-evenementen, en ook Elon Musk, Mark Zuckerberg en Jeff Bezos zijn aanschouwd als ware orakels. Omdat ze leidinggeven aan alom aanwezige bedrijven, zijn het mensen die in grote mate ons dagelijks leven vormgeven. En dus gaan hun uitspraken pijlsnel viral.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidDe oplossing is simpel. Pak een pen en een stuk papier. Schrijf op: Ik neem ontslag want de CEO is een volledig losgeslagen idioot. Inleveren bij HR. LinkedIn-updaten naar op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Graag gedaan :-)
CEO's van corporates zijn vaak niet zulke 'leuke' mensen. Ik noem Steve Jobs. Trump zou je de CEO van de VS kunnen noemen. Naar verluidt onmogelijke mensen in de omgang.
Niet sociale media beïnvloeden de perceptie, maar de content.
Een CEO laat zich doorgaans niet 'aan banden leggen'. Anders was hij geen CEO geworden.
Terugdraaien van een ongelukkige uitspraak is misschien niet wenselijk, maar voor nuanceren is meestal wel ruimte.
Als communicatieman van een beursgenoteerde onderneming vond ik het soms lastig een CEO voor te bereiden op een interview. 'Dat zal hij toch wel begrijpen', dacht ik dan. Die gedachte bleek meestal terecht :-)
Inderdaad. Wat Patrick zegt. :-)