Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat je kunt doen als je ceo een PR-ramp is

Het schofferen van media of uitschelden van tegenstanders, sommige ceo’s leren het niet af. Hoe kun je dat nog in banen leiden?
Elon Musk, hier bij de SEC omdat hij koersgevoelige informatie op Twitter zette
Elon Musk, hier bij de SEC omdat hij koersgevoelige informatie op Twitter zette
© EPA, Justin Lane
Elon Musk, hier bij de SEC omdat hij koersgevoelige informatie op Twitter zette
Elon Musk, hier bij de SEC omdat hij koersgevoelige informatie op Twitter zette
© EPA, Justin Lane

Als de leiders van ’s werelds succesvolste bedrijven spreken, hangt de pers aan hun lippen. De onemanshows van Steve Jobs waren mondiale media-evenementen, en ook Elon Musk, Mark Zuckerberg en Jeff Bezos zijn aanschouwd als ware orakels. Omdat ze leidinggeven aan alom aanwezige bedrijven, zijn het mensen die in grote mate ons dagelijks leven vormgeven. En dus gaan hun uitspraken pijlsnel viral.  

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Remco Martijn Janssen

De oplossing is simpel. Pak een pen en een stuk papier. Schrijf op: Ik neem ontslag want de CEO is een volledig losgeslagen idioot. Inleveren bij HR. LinkedIn-updaten naar op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Graag gedaan :-)

Patrick de Leede


CEO's van corporates zijn vaak niet zulke 'leuke' mensen. Ik noem Steve Jobs. Trump zou je de CEO van de VS kunnen noemen. Naar verluidt onmogelijke mensen in de omgang.
Niet sociale media beïnvloeden de perceptie, maar de content.
Een CEO laat zich doorgaans niet 'aan banden leggen'. Anders was hij geen CEO geworden.
Terugdraaien van een ongelukkige uitspraak is misschien niet wenselijk, maar voor nuanceren is meestal wel ruimte.
Als communicatieman van een beursgenoteerde onderneming vond ik het soms lastig een CEO voor te bereiden op een interview. 'Dat zal hij toch wel begrijpen', dacht ik dan. Die gedachte bleek meestal terecht :-)

Frank Körver (Beta Strategies)

Inderdaad. Wat Patrick zegt. :-)

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in