Waarom klanten ontrouw worden
Een derde van de consumenten laat zich bij aankopen meer leiden door het merk dan door de prijs. Maar in vergelijking met eerdere jaren neemt de loyaliteit onder klanten af. Wat doen bedrijven verkeerd?
Ze nemen de klant onvoldoende serieus. De communicatie is nog steeds vaak eenrichtingsverkeer. Uit kostenoverwegingen is de service bij veel bedrijven bovendien op een lager pitje gezet. En klanten houden er niet van als ze naar betaalnummers moeten bellen om een callcenteragent aan de lijn te krijgen die ze ook niet verder helpt. Veel bedrijven zenden daarnaast verkeerde prikkels uit naar de klant.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaZo suggereer je als je steeds weer kortingen geeft dat je producten voorheen te duur waren. Bovendien wordt de klant daardoor prijsbewuster en dus minder loyaal. Bedrijven profileren zich ook nog te weinig als probleemoplosser. Als je klanten goede ondersteuning biedt, merken ze dat ze op je merk kunnen rekenen. Dat schept een band.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid