Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom klanten ontrouw worden

Elk bedrijf weet dat loyale klanten goud waard zijn. Waarom jagen zo veel bedrijven ze dan weg?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een derde van de consumenten laat zich bij aankopen meer leiden door het merk dan door de prijs. Maar in vergelijking met eerdere jaren neemt de loyaliteit onder klanten af. Wat doen bedrijven verkeerd?

related partner content for mobile comes here

Ze nemen de klant onvoldoende serieus. De communicatie is nog steeds vaak eenrichtingsverkeer. Uit kostenoverwegingen is de service bij veel bedrijven bovendien op een lager pitje gezet. En klanten houden er niet van als ze naar betaalnummers moeten bellen om een callcenteragent aan de lijn te krijgen die ze ook niet verder helpt. Veel bedrijven zenden daarnaast verkeerde prikkels uit naar de klant.

Zo suggereer je als je steeds weer kortingen geeft dat je producten voorheen te duur waren. Bovendien wordt de klant daardoor prijsbewuster en dus minder loyaal. Bedrijven profileren zich ook nog te weinig als probleemoplosser. Als je klanten goede ondersteuning biedt, merken ze dat ze op je merk kunnen rekenen. Dat schept een band.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in