Onbetaald online zoeken populairder


Zoekers zijn geneigd om eerder op een onbetaalde verwijzing te klikken dan op een betaald zoekresultaat. Voor adverteerders is het nadeel van onbetaald zoeken dat je steeds maar weer moet afwachten of je bij een zoekactie boven in de lijst van zoekresultaten eindigt.
Onderzoek van E-consultancy wijst uit dat het betaald zoeken in 2007 met 58 procent steeg, onbetaald zoeken met 68 procent. Van iedere tien Britse online shoppers geven er negen de voorkeur aan onbetaald zoeken, het gros vanwege de grotere onafhankelijkheid. Bovendien levert gratis zoeken volgens dezelfde shoppers de relevantste zoekresultaten op. De verschillen in kosten? Betaald zoeken is tien keer zo duur voor de adverteerder. Het is overigens lang niet alle zoekers (49 procent) helemaal duidelijk wat nou de verschillen zijn tussen betaald en onbetaald zoeken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid