Overslaan en naar de inhoud gaan

Onbetaald online zoeken populairder

Zoekmachinemarketeers moeten kiezen tussen onbetaald en betaald zoeken. Consumenten doen het liever gratis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoekers zijn geneigd om eerder op een onbetaalde verwijzing te klikken dan op een betaald zoekresultaat. Voor adverteerders is het nadeel van onbetaald zoeken dat je steeds maar weer moet afwachten of je bij een zoekactie boven in de lijst van zoekresultaten eindigt.

related partner content for mobile comes here

Onderzoek van E-consultancy wijst uit dat het betaald zoeken in 2007 met 58 procent steeg, onbetaald zoeken met 68 procent. Van iedere tien Britse online shoppers geven er negen de voorkeur aan onbetaald zoeken, het gros vanwege de grotere onafhankelijkheid. Bovendien levert gratis zoeken volgens dezelfde shoppers de relevantste zoekresultaten op. De verschillen in kosten? Betaald zoeken is tien keer zo duur voor de adverteerder. Het is overigens lang niet alle zoekers (49 procent) helemaal duidelijk wat nou de verschillen zijn tussen betaald en onbetaald zoeken.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in