Vrouwen en auto's: SHEdrives
Vanochtend nog plaatste Danielle hier op Molblog een artikel over Femmefone, dat bij het schrijven van dit stuk al 20 reacties opleverde en ruim 2000 maal gelezen werd.
Nou, maak je borst maar nat voor het volgende nieuws: in Australië is het online initiatief SHEdrives opgericht. Het bedrijf heeft als doel het nauwer betrekken van de vrouw in de automotivemarkt (female automotive). Of op z'n Hollands: om de automarkt leuker en makkelijker te maken voor de vrouw.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWaarom? "De vrouw koopt meer auto's dan de man en de vrouw heeft in 85% van de aankopen inspraak in de uiteindelijke keuze", zo meldt Springwise.
SHEdrives adviseert vrouwen over alles wat met auto's te maken heeft: van aanschaf tot onderhoud. Via een online lidmaatschap kunnen vrouwen zich laten informeren over allerlei onderwerpen, zoals het design van auto's of het kopen van een tweedehands auto. Daarnaast verkiest de website de AUTOgirl of the Month, worden er wedstrijden gespeeld en prijzen verloot en kun je autoverzekeringen afsluiten. Kortom, SHEdrives biedt full female service.
Het aardige is dat SHEdrives ook de andere kant van de markt niet vergeet: ze leidt ook verkooppersoneel van autodealers op om te leren hoe ze met vrouwelijke prospects om moeten gaan.
Ben, net als bij Femmefone, erg benieuwd naar de ontwikkeling van sites die zich specifiek richten op vrouwen. Dames, heeft SHEdrives kans van slagen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid