Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen en auto's: SHEdrives

Dat marketeers de vrouwenmarkt versneld of juist te langzaam ontdekken, blijkt wel uit de soms felle discussies die op verschillende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanochtend nog plaatste Danielle hier op Molblog een over , dat bij het schrijven van dit stuk al 20 reacties opleverde en ruim 2000 maal gelezen werd.

related partner content for mobile comes here

Nou, maak je borst maar nat voor het volgende nieuws: in Australië is het online initiatief opgericht. Het bedrijf heeft als doel het nauwer betrekken van de vrouw in de automotivemarkt (female automotive). Of op z'n Hollands: om de automarkt leuker en makkelijker te maken voor de vrouw.

Waarom? "De vrouw koopt meer auto's dan de man en de vrouw heeft in 85% van de aankopen inspraak in de uiteindelijke keuze", zo meldt .

SHEdrives adviseert vrouwen over alles wat met auto's te maken heeft: van aanschaf tot onderhoud. Via een online lidmaatschap kunnen vrouwen zich laten informeren over allerlei onderwerpen, zoals het design van auto's of het kopen van een tweedehands auto. Daarnaast verkiest de website de AUTOgirl of the Month, worden er wedstrijden gespeeld en prijzen verloot en kun je autoverzekeringen afsluiten. Kortom, SHEdrives biedt full female service.

Het aardige is dat SHEdrives ook de andere kant van de markt niet vergeet: ze leidt ook verkooppersoneel van autodealers op om te leren hoe ze met vrouwelijke prospects om moeten gaan.

Ben, net als bij Femmefone, erg benieuwd naar de ontwikkeling van sites die zich specifiek richten op vrouwen. Dames, heeft SHEdrives kans van slagen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in