Overslaan en naar de inhoud gaan

Van der Lans wint Marketing Wetenschapsprijs

Het proefschrift ‘Brand Search’ van de Tilburgse promovendus Ralf van der Lans heeft woensdag de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van der Lans (nu universitair docent marketing aan de Rotterdam School of Management) onderzocht met behulp van van een technologie gebaseerd op eyetracking hoe consumenten een product vinden in een winkelschap. Ook onderzocht Van der Lans hoe verpakkingen hier beter op kunnen inspelen.

related partner content for mobile comes here

De jury was zowel onder de indruk van het wetenschappelijk niveau als de praktische toepasbaarheid van het werk van Van der Lans. Juryvoorzitter Hans Molenaar (PIM): ‘Steeds vaker worden koopbeslissingen uitgesteld tot op de winkelvloer. Inzicht in het zoekgedrag kan van doorslaggevend belang zijn in het gevecht om marktaandeel. Wij hopen dat dit proefschrift een bijdrage zal leveren aan het ontwerpen van betere verpakkingen die aansluiten bij het zoekgedrag van consumenten in winkelomgevingen.’
Hij sprak ook de hoop uit dat het proefschrift bedrijven stimuleert om interactie te zoeken met universiteiten.
Andere genomineerden waren Elisabeth Brüggen Deutskens (‘Studies on the effectiveness of internet-based marketing research’) en EFMI-directeur Laurens Sloot (‘Understanding Consumer Reactions to Assortment Unavailability’).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
sunny yadav

I am really like this game text twist 2

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in