Van der Lans wint Marketing Wetenschapsprijs


Van der Lans (nu universitair docent marketing aan de Rotterdam School of Management) onderzocht met behulp van van een technologie gebaseerd op eyetracking hoe consumenten een product vinden in een winkelschap. Ook onderzocht Van der Lans hoe verpakkingen hier beter op kunnen inspelen.
De jury was zowel onder de indruk van het wetenschappelijk niveau als de praktische toepasbaarheid van het werk van Van der Lans. Juryvoorzitter Hans Molenaar (PIM): ‘Steeds vaker worden koopbeslissingen uitgesteld tot op de winkelvloer. Inzicht in het zoekgedrag kan van doorslaggevend belang zijn in het gevecht om marktaandeel. Wij hopen dat dit proefschrift een bijdrage zal leveren aan het ontwerpen van betere verpakkingen die aansluiten bij het zoekgedrag van consumenten in winkelomgevingen.’
Hij sprak ook de hoop uit dat het proefschrift bedrijven stimuleert om interactie te zoeken met universiteiten.
Andere genomineerden waren Elisabeth Brüggen Deutskens (‘Studies on the effectiveness of internet-based marketing research’) en EFMI-directeur Laurens Sloot (‘Understanding Consumer Reactions to Assortment Unavailability’).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidI am really like this game text twist 2