
Dat maakte Wereldvereniging van Kranten (WAN) gisteren bekend op een congres in Kaapstad. Naar schatting 1,4 miljard mensen nemen dagelijks hun dagblad in de hand. Belgen en Finnen lezen de ochtendkrant met de meeste aandacht en tijd, respectievelijk 54 en 48 minuten lang.
Gemiddeld steeg het aantal verkochte of gratis verspreide kranten 2,3 procent. In Noord-Amerika en in veel Europese landen was de trend echter omgekeerd, ongeveer min twee procent.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe gratis dagbladen beleefden een grotere stijging dan de betaalde. De gratis kranten zagen hun aantal verspreide exemplaren stijgen met 4,6 procent. In Europa is al bijna een op de drie (31,9 procent) kranten gratis.
De krant is wereldwijd nog altijd goed voor bijna 30 procent van de reclamebestedingen. Alleen de televisie verslaat de krant met een marktaandeel van 39 procent (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee