Overslaan en naar de inhoud gaan

UPC mag term brederband niet gebruiken

UPC heeft een kort geding verloren van concurrent BBned, om de term brederband. UPC gebruikt sinds januari van dit jaar in campagnes deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adsl-aanbieder Bbned ergerde zich daaraan, omdat het bedrijf zelf al enige jaren gebruikmaakt van de term 'brederland'. Deze merknaam - een samentrekking van Nederland en breedband - werd vijf jaar geleden door BBned geregistreerd.

related partner content for mobile comes here

In een kort geding heeft BBned nu gelijk gekregen van de rechter. Deze oordeelde dat de slogan 'Chello introduceert brederband' niet mag, omdat het te veel lijkt op het reeds bestaande 'brederland' van Bbned. Volgens Webwereld heeft de rechter UPC Nederland vier weken de tijd gegeven om actie te ondernemen, op straffe van een dwangsom van 50.000 euro per dag met een maximum van vijf miljoen euro.
Vorige week dolf UPC al het onderspit in een geschil met adsl-aanbieder Tiscali over reclame-uitingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in