Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Uitstekende arbeidsmarkt’ voor communicatieprofs en marketeers

Sterke stijging vacatures met name in tweede helft 2014.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vooruitzichten voor marketing- en communicatieprofessionals zijn uitstekend. In 2014 is de vraag naar communicatiespecialisten met 24% gegroeid en de vraag naar marketeers met 15%.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit de analyse Trends en Ontwikkelingen van de arbeidsmarkt van marketing en communicatie 2014 van Yacht. Opvallend is dat de stijging met name is gerealiseerd in de tweede helft van het jaar. In het vierde kwartaal steeg de vraag maar liefst met 22% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.

Meeste vacatures Amsterdam

Ten opzichte van 2013 laten alle regio’s een groei in vacatures zien. De regio Eindhoven laat de minste groei zien (9%) en de regio Rotterdam laat de meeste groei zien, 29%. Van de vijf grote marketing en communicatie steden is de regio Amsterdam echt koploper met ruim 7000 marketing- en communicatievacatures: bijna een derde van de totale vraag komt vanuit de hoofdstad. Dat aandeel is nagenoeg gelijk aan de drie daaropvolgende steden Utrecht, Den Haag en Eindhoven bij elkaar opgeteld.

Volgens Hella Ploegmakers, commercieel manager Marketing & Communicatie bij Yacht, heeft Amsterdam het voordeel dat er veel internationale bedrijven zijn gevestigd met hun hoofdkantoor van waaruit marketing en communicatie centraal geregeld wordt.

Meer dan een uur reizen

Uit het Beroepen- en Arbeidsmarkt Survey (BAS) blijkt dat marketing- en communicatieprofessionals bereid zijn om een langere maximale reistijd woon-werkverkeer te hebben dan de gemiddelde professional. Van de marketing- en communicatie professionals is ruim 35% bereid meer dan een uur te reizen, terwijl dat aandeel bij de gemiddelde professional iets hoger dan een kwart is (27%).

Wel hechten de marketeers en communicatie specialisten bovengemiddeld meer waarde aan thuiswerkmogelijkheden bij hun werkgever,  bijna de helft (47%) ten opzichte van slechts een derde bij de benchmark (32%).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in