Overslaan en naar de inhoud gaan

Trend: gezond en exotisch

Snoepfabrikanten kiezen bij de positionering van productinnovaties vaak voor ‘gezond’; drankproducenten voor ‘exotisch’. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gezondheid is een rage op de Engelse snoepmarkt dit jaar. Grote spelers als Cadbury Trebor, Bassett, Nestlé Rowntree en Dunhills Haribo kwamen met meer ‘verantwoorde’ productlijnen voor zowel ouders als kinderen. Sommige gooien het op het ‘light’-aspect, anderen op natuurlijke ingrediënten zoals fruit. Met die fruit-claim wordt vooral gemikt op ouders die zich zorgen maken over kleur-, geur- en smaakstoffen.

related partner content for mobile comes here

Op de alcoholmarkt is de zomer traditioneel de periode voor allerlei seizoensdrankjes die bij tuinfeestjes en barbecues passen. Dit jaar zag vooral een regen aan exotische smaakvarianten. Interspirits, onderdeel van Allied Domecq, introduceert de vodka-mix Puschkin Vibe. UDV pionierde met de PPS (premium packaged spirit) Smirnoff Mule en kwam nu met Archers Aqua in de smaken sinaasappel, cranberry, limoen en perzik in ‘party friendly’ flesjes van 275 ml. Doelgroep: jonge vrouwen. Het bij Nederlandse jongeren razend populaire Bacardi Breezer breidde ook uit met cranberry en ook hier is de doelgroep vooral jonge vrouwen.

Voor de geheelonthouders is er het energiedrankje Red Snapper van Scottish Courage. Op de markt gezet met de provocerende slogan: ‘More bite than bull’, met een sneer naar marktleider Red Bull.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in