Trend: gezond en exotisch


Gezondheid is een rage op de Engelse snoepmarkt dit jaar. Grote spelers als Cadbury Trebor, Bassett, Nestlé Rowntree en Dunhills Haribo kwamen met meer ‘verantwoorde’ productlijnen voor zowel ouders als kinderen. Sommige gooien het op het ‘light’-aspect, anderen op natuurlijke ingrediënten zoals fruit. Met die fruit-claim wordt vooral gemikt op ouders die zich zorgen maken over kleur-, geur- en smaakstoffen.
Op de alcoholmarkt is de zomer traditioneel de periode voor allerlei seizoensdrankjes die bij tuinfeestjes en barbecues passen. Dit jaar zag vooral een regen aan exotische smaakvarianten. Interspirits, onderdeel van Allied Domecq, introduceert de vodka-mix Puschkin Vibe. UDV pionierde met de PPS (premium packaged spirit) Smirnoff Mule en kwam nu met Archers Aqua in de smaken sinaasappel, cranberry, limoen en perzik in ‘party friendly’ flesjes van 275 ml. Doelgroep: jonge vrouwen. Het bij Nederlandse jongeren razend populaire Bacardi Breezer breidde ook uit met cranberry en ook hier is de doelgroep vooral jonge vrouwen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor de geheelonthouders is er het energiedrankje Red Snapper van Scottish Courage. Op de markt gezet met de provocerende slogan: ‘More bite than bull’, met een sneer naar marktleider Red Bull.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid