Overslaan en naar de inhoud gaan

Tiger Countdown

De Tiger Woods aftelsom is begonnen. Gatorade is het eerste merk dat geen behoefte meer heeft aan brand endorsement van de geplaagde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot voor kort was de Tiger Woods story een ongekend succesverhaal. Een golfer van ongeëvenaard niveau, jong en respresentatief voor verschillende ingrediënen in de Amerikaanse salad bowl: Afrikaans, Aziatisch en Europees. In luttele jaren klom hij op naar de top van zijn sport en parallel naar een hoogtepunt in athlete endorsement. Woods was de eerste sporter die meer dan een mljard dollar vergaarde aan sponsordeals. En in het kielzog vergaarde zelfs zijn vaste caddy Steve Williams sponsordeals.

related partner content for mobile comes here

Zijn agent Mark Steinberg van hanteerde daarbij een aanpak die ook voor Michael Jordan en David Beckham beproefd was: . In plaats van een vast bedrag ontvangen deze celebs dan een percentage van de omzet. Niet iedere sponsor reageert daar positief op. Nike gaf een paar jaar geleden de voorkeur aan een toezegging van 100 miljoen dollar in plaats van een percentage. Woods endorsement van Gatorade (Pepsico) is wel een percentage-deal, vandaar dat Gatorade nu overschakelt naar andere producten.

Een ander bedrijf dat zich al zes jaar met Tiger Woods associeert is Accenture. Op de zijn de advertenties en commercials nog te zien, waarin Tiger Woods zich keer op keer uit een lastige situatie redt. Ook Tag Heuer en Gillette hebben het zinkend schip nog niet verlaten, maar daar zal menig brand consultant zich nu achter de oren krabben.

Een aantal image consultants dat de reputatie van Woods nog te redden is door goede resultaten op de golfbaan. David Beckham heeft immers ook een affaire overleefd. Bij Tiger Woods loopt de teller echter nog. Inmiddels claimen al elf dames dat ze minnares van de golfer zijn geweest. Bij de tabloïds overheerst nu opwinding en tot op zekere hoogte zelfs galgenhumor. The Mirror in Engeland haalt een opiniepeiling aan, waarin van duizend Amerikaanse blondines 89% op de vraag of ze met Tiger Woods in bed zouden duiken reageerde met het antwoord: "Never again".

Endorsed Brands

* Accenture
* AT&T
* Gatorade (Pepsico)
* Gillette (Procter & Gamble)
* EA Sports (Electronic Arts)
* NetJets
* Nike Golf
* Tag Heuer
* TLC Vision Corporation
* Upper Deck

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in