Overslaan en naar de inhoud gaan

#COP15 De campagnes

Kopenhagen staat de laatste tijd voor Climate Change oftewel de klimaat conferentie georganiseerd door de Verenigde Naties. Aanstaande…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kopenhagen staat de laatste tijd voor Climate Change oftewel de . Aanstaande maandag 7 december is het zover, dan staat Kopenhagen 11 dagen in het teken van ons klimaat.

related partner content for mobile comes here

In de aanloop naar de conferentie was er een tsunami aan campagnes, van hoop tot doemscenario's en van briljant tot beschamend.
In deze post heb ik er een aantal onder elkaar gezet zonder mijn commentaar en vooral ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ben niet geïnteresseerd eind-der-tijden-speculaties of -rants maar wel in creatieve concepten en communicatiestrategie.

is natuurlijk de hashtag want ook of juist op Twitter wordt er flink geschreven op Kopenhagen.

Klik op een afbeelding voor een vergroting.

Greenpeace
Sarkozy (Fr) Merkel (D) Obama (VS) Tusk (Pol) Lula (Br) Zapatero (Sp) Brown (Eng) en Harper (Can) figureren in deze zojuist gelanceerde campagne. Deze is te zien op het vliegveld van Kopenhagen.
2020: “I’m sorry, we could have stopped catastrophic climate change… We didn’t”

Mizbala: Tubepetition
Deze door bureau gemaakt petitie is naar eigen zeggen de eerste YouTube-petitie.

Love letters to the future
Stuur een . De 100 mooiste worden bewaard en over 100 jaar openbaar gemaakt.
Een selectie van de overige brieven worden vertoond op een groot scherm de komende week in Kopenhagen.

Avaaz
De advertentie van stond in de Financial Times vlak voor Halloween.
“Brown, Merkel, Sarkozy and Tusk: don’t be monsters. Use this halloween to avert real-life climate horror.”
Bureau: .

Hopenhagen
Fraaie titel! is een initiatief van het International Advertising Association ().
Bureau: .

Hopenhagen Sunbathing Flash Mob:

Greenpeace
Bedenk een slogan en upload deze op . Bezoekers van de website kunnen stemmen. De beste worden rondgedragen in Kopenhagen.

Moms Against Climate Change
Campagne van uit Canada.

Milieudefensie
: Jacqueline Cramer, Camiel Eurlings, Gerda Verburg, Maria Van der Hoeven, Wouter Bos en een optreden met moonwalk van Jan Peter Balkenende.

TckTckTck
"What they do happens to us. The powers are the main cause of the changing climate. Let's demand a fair agreement in Copenhagen."
is een samenwerkingsverband van vele organistaties speciaal voor Kopenhagen.
Bureau: Francisco Espinosa, Argentinië.

Bekijk de enorme verzameling video's van TckTckTck.

Greenpeace / The Dirty Kev
Als Kevin Rudd, minister-president van Australië, niet stinkend zijn best doet in Kopenhagen dan wordt er van zijn naam een scheldwoord gemaakt.
Tell Rudd that if he does a dirty deal in Copenhagen, you’ll make his name a dirty word.
Bureau: .

TckTckTck / Time For Climate Justice
Het beproefde concept zoals 'We Are The World'. Dit maal .

TckTckTck
Video uit Brazilië voor TckTckTck: Adapta / Aanpassing.
Bureau: .

Oceana
Ook deze campagne is te zien op het vliegveld van Kopenhagen. : "Protect our oceans from acidification".
Meer van deze campagne .

350.org
Dit was dé campagne dit jaar. De focus ligt op het cijfer 350 – 350 ppm of delen per miljoen, volgens wetenschappers de veilige grens voor CO2-concentratie in onze atmosfeer. 350 is het symbool van de strijd tegen klimaatverandering geworden.
Meer over deze campagne .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in