Overslaan en naar de inhoud gaan

They is failliet, Aegon begint bureauoriëntatie

Bijna zeven jaar na de start van de door They bedachte ‘Eerlijk over’-campagne, oriënteert Aegon zich op de reclamebureaumarkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De reden is dat . Dat bevestigen Otto van der Harst, sinds 1 september van Aegon Nederland, en Patrick van der Gronde, mede-oprichter en partner van They.

related partner content for mobile comes here

‘Er is faillissement aangevraagd voor They,’ zegt Van der Gronde, die in het belang van de afwikkeling van het faillissement op dit moment nog geen nadere toelichting kan en wil geven.

Otto van der Harst betreurt het onvermijdelijke afscheid van They, ook al heeft hij zelf niet lang met het bureau samengewerkt; het was zijn voorganger die in 2008 besloot in zee te gaan met reclamebureau They.

Bij welke bureaus Aegon zich oriënteert, wil Van der Harst niet zeggen. Ook zijn ideeën over de positionering en de toon of richting van een nieuwe campagne houdt hij voorlopig voor zich.

They werd in 2005 opgericht door Jacques Kuyf, Roland van der Vorst, Patrick van der Gronde, Sander Bakker en Kim Dingler. Van der Vorst en Dingler vertrokken respectievelijk in en  . They maakte spraakmakend en bekroond werk voor onder meer KPN, Vodafone, Coffee Company, Bostheater en Aegon.

In september 2009 werd het bureau door het Amerikaanse vakblad AdAge uitgeroepen tot .

Ook maakte They met de lancering van het eigen champagnemerk . In 2009 opende They een vestiging in .

Afgelopen zomer maakte het bureau nog een voor de KNVB, de Eredivisie en NOC*NSF en een voor kinderen met een spierziekte of andere beperkingen met Frank de Boer als ambassadeur.

Het faillissement werd onvermijdelijk na het vertrek van grote opdrachtgevers e en .

Met deze woorden neemt They afscheid op de eigen :

Yup, that’s it, the end of the road.

They are no more. They have ceased to be. They have kicked the bucket.

They are bankrupt. They are an ex-agency.

 

It is said that a company is only three phone calls away from bankruptcy. They can tell you it might be four or five.

It all happened somewhere in the crisis aftermath: the departure of some clients, some money and energy burned in pitches and yes, maybe one or two Zarb Champagne parties too many.

 

They thank all their clients who They have worked with over the years. Thank you for the often long-term commitments and the patience to work with a stubborn but always honest agency.

 

Thank you to all those passionate people They have created their ideas with. The sound freaks, directors, photographers, online builders, designers and illustrators… you know who you are.

 

It has been a great ride.

They hope the court appointed curator is a nice guy.

For now, however, They fold their hands together and say “Namaste”.

But the good thing is, They are not lost forever.

They have spread around the industry and will keep taking root.

 

 

They were: Amy, Allard, Anita, Annemarie, Annemiek, Annigje, Ashlin, Barbara, Bert, Boris, Bianca, Brigitte, Chris, Christiaan, Clarence, Coco, Danielle, Daniel, Davi, Dennis, Deepanjali, Devon, Dirk, Dorien, Dylan, Edouard, Eefje, Eline, Ellen, Ellen, Emilio, Eveline, Fabian, Florence, Fouad, Hasna, Hester, Ivo, Jacques, Jeroen, Jet, Jochem, Karen, Katja, Katja, Koen, Kostia, Kim, Laura, Lauralouise, Lisa, Maarten, Malti, Marco, Marieke, Marijntje, Marleen, Marlies, Marloes, Matthijs, Matthijs, Melle, Michael, Mirelle, Mirjam, Mitch, Monique, Nico, Nienke, Nouk, Pat, Paul, Paulien, Phil, Pieter, Pim, Raymond, Renée, Rohan, Taejay, Roland, Ruben, Sander, Savina, Sophie, Simonette, Suzanne, Suzanne, Sylvia, Thomas, Tjaco, Tom, Tushar, Vanessa, Vivian, Yannick, Zwier, and all those freelancers and interns that came and worked in the Gumball Factory.

 

They were you.

 

They started out with nothing and still got most of it left.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in