Overslaan en naar de inhoud gaan

Tesla heft zijn PR-afdeling in alle stilte op, reageert al maanden niet op persvragen

Automerk heeft blijkbaar nieuwe strategie voor communicatie met journalisten: niet meer met ze communiceren.
Elon Musk spreekt tijdens de aandeelhoudersvergadering en Battery Day vorige maand. Hij nog boos om de magere belangstelling van de media.
Elon Musk spreekt tijdens de aandeelhoudersvergadering en Battery Day vorige maand. Hij nog boos om de magere belangstelling van de media.
Elon Musk spreekt tijdens de aandeelhoudersvergadering en Battery Day vorige maand. Hij nog boos om de magere belangstelling van de media.
Elon Musk spreekt tijdens de aandeelhoudersvergadering en Battery Day vorige maand. Hij nog boos om de magere belangstelling van de media.

Het merk was al niet zo happig op de pers, het weigerde standaard alle interviewaanvragen met het management. Maar de laatste tijd was het helemaal bar en boos bij Tesla. Journalisten in de VS klaagde publiekelijk dat ze geen enkele reactie meer kregen op vragen.

related partner content for mobile comes here

‘Tesla heeft al maanden niet gereageerd op een persverzoek’, schrijft hoofdredacteur Fred Lambert van de Amerikaanse nieuwssite voor elektrisch vervoer Electrek.

Publiciteit krijgt het toch wel 

De reden voor dit alles is nu duidelijk: Tesla heeft zijn pr-afdeling ontmanteld. Lambert meldt dat de opheffing ‘op het hoogste niveau is bevestigd’ aan Electrek, maar dat er geen reden voor is gegeven. ‘Technisch gezien is Tesla nu de eerste autofabrikant die niet met de pers spreekt.’

Nu heeft Tesla de media ook niet erg nodig om te zorgen voor publiciteit. Het heeft een trouwe fanshare die nieuws fanatiek deelt. Bovendien zorgt de topman Elon Musk zelf voor de nodige media-aandacht.

De Tesla-oprichter heeft een nogal moeizame verhouding met journalistieke media, wellicht een van de redenen dat hij ze niet meer dienstbaar wil zijn met een afdeling pr.

De pr-afdeling is als een ballon leeggelopen het laatste driekwart jaar, is uit het relaas van Electrek-hoofdredacteur Fred Lambert op te maken.

Keely Sulprizio, de laatste persoon waarvan bekend is dat ze officieel verantwoordelijk was voor PR / communicatie bij Tesla, ruilde de autofabrikant in december vorig jaar in voor Impossible Foods.

Niet bereikbaar voor commentaar

Na haar vertrek vertrok vrijwel elk ander lid van het PR-team van Tesla of schoof intern door naar andere functies. Danielle Meister, senior global communications manager bij Tesla, stapte in april over naar WhatsApp.

Hoewel het wereldwijde kernteam dat vanuit de VS werkt, is opgeheven zou Tesla nog wel enkele PR-managers hebben op de Europese en Aziatische markten,

Er was bij Tesla niemand bereikbaar voor commentaar of bevestiging van het bericht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in