Supermarktadvertenties zetten aan tot kopen


8,4 Procent van de boodschappers laat zich naar aanleiding van een advertentie in de dagbladen verleiden tot bezoek aan een andere supermarkt dan zijn gebruikelijke en koopt daar ook iets. Dat blijkt uit een onderzoek dat door TNS NIPO in opdracht van Cebuco is uitgevoerd onder boodschappers van 18 jaar en ouder.
Tweederde van de ondervraagden heeft de afgelopen maand één of meer supermarktadvertenties in de dagbladen zien staan, waarbij de advertenties van Aldi het vaakst werden opgemerkt (77 procent). De topvijf bestaat uit Aldi, Albert Heijn, Lidl, C1000 en Super de Boer.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAldi en C1000 waren het meest in trek naar aanleiding van een advertentie (43%). Advertenties leiden ook tot switchgedrag: gemiddeld 8,4 procent van de ondervraagden zijn afgeweken van hun eigen supermarkt ten gunste van de genoemde vijf adverteerders naar aanleiding van hun advertentie in de krant.
Door snel te reageren op aanbiedingen van de concurrent kunnen adverteerders op korte termijn voorkomen dat klanten weglopen, is een andere conclusie. Want ook de andere adverteerders die tijdens de supermarktoorlog veelvuldig in de dagbladen adverteerden, profiteerden van het switchgedrag en de toegenomen conversie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid