Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarktadvertenties zetten aan tot kopen

Van de boodschappers die advertenties van de vijf grootste supermarktadverteerders in dagbladen heeft gezien, koopt 40 procent iets naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

8,4 Procent van de boodschappers laat zich naar aanleiding van een advertentie in de dagbladen verleiden tot bezoek aan een andere supermarkt dan zijn gebruikelijke en koopt daar ook iets. Dat blijkt uit een onderzoek dat door TNS NIPO in opdracht van Cebuco is uitgevoerd onder boodschappers van 18 jaar en ouder.

related partner content for mobile comes here

Tweederde van de ondervraagden heeft de afgelopen maand één of meer supermarktadvertenties in de dagbladen zien staan, waarbij de advertenties van Aldi het vaakst werden opgemerkt (77 procent). De topvijf bestaat uit Aldi, Albert Heijn, Lidl, C1000 en Super de Boer.

Aldi en C1000 waren het meest in trek naar aanleiding van een advertentie (43%). Advertenties leiden ook tot switchgedrag: gemiddeld 8,4 procent van de ondervraagden zijn afgeweken van hun eigen supermarkt ten gunste van de genoemde vijf adverteerders naar aanleiding van hun advertentie in de krant.

Door snel te reageren op aanbiedingen van de concurrent kunnen adverteerders op korte termijn voorkomen dat klanten weglopen, is een andere conclusie. Want ook de andere adverteerders die tijdens de supermarktoorlog veelvuldig in de dagbladen adverteerden, profiteerden van het switchgedrag en de toegenomen conversie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in