Overslaan en naar de inhoud gaan

Stichting hekelt reclamestunt Telfort

De stichting die jaarlijks de herdenking van de capitulatie van Japan organiseert, heeft ontzet gereageerd op de herintroductiecampagne van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarin wil het telecombedrijf iedereen uitdagen op die dag een Nederlandse vlag uit te hangen om te vieren dat het bedrijf weer volledig Nederlands wordt. Maar de Stichting Herdenking 15 augustus 1945 stelt in dagblad Trouw dat 15 augustus de dag is dat Japan capituleerde, en derhalve de formele rouwdag is voor Nederland.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf zegt niet te weten dat 15 augustus voor veel mensen een emotionele dag is. Een woordvoerder van de telecomaanbieder zegt navraag gedaan te hebben bij alle ambassades, en heeft aan de hand daarvan vastgesteld dat 15 augustus geen officiële rouwdag is. De officiële bevrijdingsdag van de Tweede Wereldoorlog van Nederlands-Indië is 17 augustus, aldus de woordvoerder. De campagne wordt daarom niet aangepast.

Telfort, dat nu nog O2 heet, wil huis-aan-huis miljoenen vlaggen verspreiden. Wie de driekleur uithangt, maakt kans op vijf jaar gratis bellen en sms-en. Volgens Telfort speelt de actie met humor in op de Nederlandse mentaliteit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in