Armstrong in spot Nederlandse Kankerbestrijding


Deze toont de wielrenner als voorbeeld van iemand die van kanker is genezen. Lance Armstrong kreeg een aantal jaar geleden zaadbalkanker, genas, en won daarna vijf keer de Tour de France. Dit maakt hem voor veel (ex)kankerpatiënten en hun naasten een enorme inspiratiebron.
Dat circa vijftig procent van de kankerpatiënten geneest, inspireerde het reclamebureau Saatchi & Saatchi om een televisiespot te maken met een ’winnende’ Armstrong in de hoofdrol, met als slotregel ’Kanker betekent lang niet altijd het einde’. Saatchi & Saatchi maakte de spot voor het KWF tegen kostprijs.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe spot moet het publiek ervan bewust maken dat kanker, dankzij betere behandelmogelijkheden en de enorme vechtlust van patiënten, steeds beter te overwinnen is. Daarnaast moet de spot iedereen blijven doordringen van de urgentie van het kankerprobleem. In Nederland krijgt een op de drie mensen in de loop van zijn of haar leven kanker.
De televisiespot is eind juli en de hele maand augustus beschikbaar voor gratis uitzending door diverse exploitanten van reclamezendtijd en voor lokale en regionale omroepen. Het KWF hoopt op een veelvuldige uitzending van de spot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid