Overslaan en naar de inhoud gaan

Armstrong in spot Nederlandse Kankerbestrijding

Wielercoryfee Lance Armstrong staat centraal in de nieuwe televisiespot van de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze toont de wielrenner als voorbeeld van iemand die van kanker is genezen. Lance Armstrong kreeg een aantal jaar geleden zaadbalkanker, genas, en won daarna vijf keer de Tour de France. Dit maakt hem voor veel (ex)kankerpatiënten en hun naasten een enorme inspiratiebron.

related partner content for mobile comes here

Dat circa vijftig procent van de kankerpatiënten geneest, inspireerde het reclamebureau Saatchi & Saatchi om een televisiespot te maken met een ’winnende’ Armstrong in de hoofdrol, met als slotregel ’Kanker betekent lang niet altijd het einde’. Saatchi & Saatchi maakte de spot voor het KWF tegen kostprijs.

De spot moet het publiek ervan bewust maken dat kanker, dankzij betere behandelmogelijkheden en de enorme vechtlust van patiënten, steeds beter te overwinnen is. Daarnaast moet de spot iedereen blijven doordringen van de urgentie van het kankerprobleem. In Nederland krijgt een op de drie mensen in de loop van zijn of haar leven kanker.

De televisiespot is eind juli en de hele maand augustus beschikbaar voor gratis uitzending door diverse exploitanten van reclamezendtijd en voor lokale en regionale omroepen. Het KWF hoopt op een veelvuldige uitzending van de spot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in