
De actie is bedacht door het bedrijf Metropolis Farma uit Made, dat zich richt opcommunicatie tussen apotheker en cliënt.
Volgens een woordvoerder schort er nog veel aan die communicatie. Ondanks mondelingevoorlichting en duidelijke informatie op de bijsluiter komt het regelmatig voor datmensen zetpillen doorslikken en poeders uit capsules peuteren.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftOok allochtonen moeten beter worden voorgelicht.Het bedrijf wil dat apothekers een velletje papier met daarop een beeldverhaal aan allochtonengeven zodra ze het idee hebben dat mensen niet begrijpen hoe ze medicijnen moeten innemen oftoepassen.
Voor blinden gold tot nu toe dat sommige merknamen van medicijnen op de verpakking inbraille waren weergegeven. Het ging dan om medicijnen die veel door blinden worden gebruikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee