Overslaan en naar de inhoud gaan

'Sociale media zijn betrouwbaar'

De consument vindt sociale media steeds betrouwbaarder. Vooral onder regelmatige gebruikers neemt het vertrouwen toe.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van ING. Berichtgeving in traditionele media als tv en dagbladen wordt nog steeds ervaren als meest betrouwbaar, maar de impact van berichtgeving in sociale en online media wint terrein. 64% van de Nederlanders noemt deze berichtgeving betrouwbaar.

related partner content for mobile comes here

In het onderzoek is ook gekeken naar de reputatie en merkvoorkeur van organisaties en hoe sociale media daarin een rol spelen. Berichten op sociale media zetten vaker aan tot verandering van mening, voorkeur of gedrag dan berichten uit kranten en nieuwssites.

Verder valt op dat jongeren gevoeliger zijn voor berichtgeving in sociale media. Die is bij financiële berichtgeving zelfs twee keer zo hoog als bij ouderen.

van het onderzoek van ING.

Bron: FD

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in